ADAM Audio T7V - Monitor bliskiego pola
Monitor ADAMAudio T7V Studio jest ekonomicznym, profesjonalnym 2-drożnym monitorem typu bliskiego pola, zapewniającym niezwykle wysoką wydajność, szerokie pasmo przenoszenia, dużą dynamikę nadający się do produkcji muzyki, postprodukcji i innych zastosowań.
Główne właściwości:
- Wstęgowy tweeter U-ART 1.9″ z HPS Waveguide
- Polipropylenowy 7-calowy głośnik niskotonowy i tylny bass-reflex
- Skumulowana moc RMS wzmacniacza: 70 W
- Odpowiedź częstotliwościowa: 39 Hz – 25 kHz
- Maksymalny SPL na parę przy 1 m: ≥110 dB
ADAM Audio T7V jest dwudrożnym monitorem studyjnym przeznaczonym do użytku pionowego w bliskim polu.
ADAM Audio T7V wyposażono w 7″ głośnik niskotonowy, który zapewnia rozszerzenie basu do 39 Hz, podczas gdy membrana głośnika wysokotonowego U-ART zapewnia nieskazitelne i rozszerzone pasmo przenoszenia wysokich częstotliwości do 25 kHz – praktycznie niespotykane w monitorach w tym przedziale cenowym. Głośnik wysokotonowy U-ART jest wyposażony w precyzyjny falowód o takich samych właściwościach dyspersyjnych jak falowód High Frequency Propagation (HPS) stosowany we flagowych monitorach studyjnych ADAM Audio serii S. Bardzo równomierne rozproszenie wysokich częstotliwości falowodu zapewnia niewiarygodnie szeroki sweet spot, który uwolni Cię od przyklejania do sztywnej pozycji podczas pracy.
Z tyłu obudowy Adam Audio T7V znajduje się port bass reflex, który łączy solidną metalową płytę tylną z analogowymi połączeniami wejściowymi. Głośnik wysokotonowy U-ART jest zasilany przez 20 W wzmacniacz klasy D, podczas gdy 50 W wzmacniacz klasy D obsługuje głośnik niskotonowy. Te nowe głośniki osiągają imponującą maksymalną wartość 110 dB SPL na parę.
Szerokie pasmo przenoszenia, wysoka dynamika, doskonała odpowiedź transjentów, szeroki sweet spot i niewielkie rozmiary sprawiają, że Adam Audio T7V doskonale nadaje się do stosowania w małych pomieszczeniach kontrolnych do produkcji muzyki, postprodukcji wideo i produkcji programów telewizyjnych – świetne rozwiązanie dla ograniczonych budżetów, z którymi musi sobie poradzić wiele placówek.
Subwoofer ADAM Audio T10S jest idealnym uzupełnieniem monitorów Adam Audio T7V, rozszerzającym możliwości monitoringu w dolnej części pasma.
Nowoczesna technologia
Monitory ADAM Audio zyskały światową renomę jako znakomite narzędzie dla inżynierów dźwięku, oparte na innowacjach technologicznych, które stworzyliśmy w dziedzinie technologii głośnikowej.
Przetwornik wysokich częstotliwości U-ART™
Nowy wstęgowy tweeter U-ART 1,9″, stosowany w serii T, wykonany jest z zaawansowanej technologicznie folii polimerowej i zapewnia nieskazitelną i rozszerzoną odpowiedź wysokich częstotliwości do 25 kHz, praktycznie niespotykaną w monitorach w tym przedziale cenowym, a także przełomowe rozwiązanie do zastosowania w nagrywaniu i miksowaniu w wysokiej rozdzielczości przy ograniczonym budżecie. W przeciwieństwie do tradycyjnych kopułkowych lub stożkowych głośników wysokotonowych, które wykorzystują działanie tłoka do przenoszenia powietrza i odtwarzania dźwięku, głośnik wysokotonowy U-ART wykorzystuje plisowaną wstęgę, która na przemian przyciąga powietrze do swoich fałdów i ściska je, co powoduje, że fałdy odpowiednio rozszerzają się i dociskają w odpowiedzi na wprowadzony sygnał audio. Ta konstrukcja wytwarza czterokrotnie większy ruch powietrza niż konstrukcja oparta na tłoku, tworząc wyższe poziomy ciśnienia akustycznego (SPL) przy niższych zniekształceniach.
Głośnik wysokotonowy U-ART jest wyposażony w precyzyjny falowód o tych samych właściwościach kontroli dyspersji, co falowód High Frequency Propagation (HPS) stosowany we flagowych monitorach studyjnych ADAM Audio serii S. Bardzo równomierne rozproszenie wysokich częstotliwości falowodu zapewnia niewiarygodnie szeroki, sweet spot, który pozwala na większą swobodę ruchu podczas pracy.
Falowód HPS™
Falowód HPS (High-frequency Propagation System) został początkowo zaprojektowany przez ADAM Audio dla głośnika wysokotonowego S-ART z serii S przy użyciu najnowszych technik modelowania komputerowego. Zwiększa on dyspersję głośników do równomiernej, jednolitej spójności, szerokiej w osi poziomej, ale ściśle skoncentrowanej w płaszczyźnie pionowej. Minimalizuje to potencjalnie rozpraszające odbicia od poziomych powierzchni dużych mebli studyjnych (np. konsolety do miksowania), zapewnia stałą jakość obrazu i tworzy duży, dobrze kontrolowany i stabilny „sweet spot”, nawet przy wysokich poziomach wyjściowych.
Głośnik wysokotonowy U-ART zastosowany w serii T jest wyposażony w precyzyjny falowód o tych samych właściwościach kontroli dyspersji, co falowód HPS stosowany we flagowych monitorach studyjnych ADAM Audio serii S.
PWM – modulacja szerokości impulsu
W ostatnich latach w technologii wzmacniaczy nastąpiła druga duża zmiana po przejściu z lamp na tranzystory około 40 lat temu. W tej nowej generacji wzmacniaczy nadal można znaleźć półprzewodniki, ale sygnały, które mają być wzmacniane, są traktowane w zupełnie nowy i inny sposób.
PWM (Pulse Width Modulation) – czasami nazywana wzmocnieniem klasy D, czasami nazywana technologią Switching Amp – przekształca przychodzący sygnał na serię prostokątnych fal o równej wysokości. Szerokość prostokątów zmienia się w czasie, a relacja szerokości prostokątów reprezentuje sygnał muzyczny. Fala ta może być wzmacniana w znacznie prostszy sposób, ponieważ tranzystory nie są już modulowane; zamiast tego są one używane jako przełączniki, które tylko włączają i wyłączają napięcie zasilające.
Jest możliwe, że bardzo szybki mechaniczny przełącznik mógłby wykonać to zadanie, ale tranzystory mocy są lepszym wyborem, więc wzmacniacze PWM nadal działają całkiem jak konwencjonalne konstrukcje klasy AB. Należy zauważyć, że nie ma tu żadnych bitów i bajtów, więc „Digital Amplifier” to mylące i niedokładne określenie.
Zalety PWM
Główną zaletą wzmacniaczy PWM jest ich niezwykle wysoka sprawność (>90%). W konsekwencji ciepło, które ma być odprowadzane, to tylko jedna piąta wcześniejszych konstrukcji, co prowadzi do znacznie niższych temperatur wewnątrz wzmacniaczy i sprawia, że stosowanie radiatorów jest zbędne.
Zasada ta jest znana od dziesięcioleci, ale potrzeba było czasu, aby opracować urządzenia, które zachowując wspomnianą wcześniej wysoką sprawność, zapewniają najlepszą jakość reprodukcji dźwięku. Monitory ADAM wykorzystują nową technologię zarówno dla wzmacniacza, jak i sekcji zasilającej (tzn. nie ma już transformatorów) w połączeniu z najnowocześniejszymi sekcjami wejściowymi i filtrami, aby osiągnąć najlepsze rezultaty w wielokanałowym aktywnym studyjnym monitoringu.
Zalety
- Wstęgowy tweeter U-ART 1.9″
- Pozwala na dłuższą pracę z mniejszymi oznakami zmęczenia
- Zagięte membrany zapobiegają ich pęknięciu, a zniekształcenia są skutecznie redukowane do minimum.
- Zaawansowany zakres dynamiczny dzięki efektywnej akustycznie powierzchni membrany, która jest 2,5 razy większa (w porównaniu z klasycznym głośnikiem wysokotonowym działającym na zasadzie tłoka)
- Stosunek prędkości powietrza 4:1 podczas generowania dźwięku przez złożoną membranę U-ART
- Bezpośrednia, szybka reakcja w wysokim zakresie, nawet przy złożonych transjentach
- Falowód HPS z serii S
- Sprawia, że dyspersja jest bardziej spójna, a obrazowanie bardziej stabilne na szerszym obszarze
- Redukcja wczesnych odbić na powierzchniach np. konsoli, biurek itp.
- Lekka polipropylenowa konstrukcja głośnika niskotonowego
- Doskonała odpowiedź transjentów, nawet przy wysokich poziomach dźwięku, bez uszkodzeń membrany
- Pionowy 2-drożny system z 7″ głośnikiem niskotonowym
- Wysoka rozdzielczość obrazu stereo
- Przestronny, tylny port bass reflex
- Odtwarzanie basów z bardzo małą kompresją
- Liniowa charakterystyka częstotliwościowa w zakresie od 39 Hz do 25 kHz
- Odtwarzanie bez zniekształceń w szerokim zakresie częstotliwości.
- Maksymalne szczytowe ciśnienie akustyczne na parę w odległości 1 m ≥ 110 dB
- Mocne, wolne od kompresji odtwarzanie dźwięku nawet przy bardzo wysokim poziomie dźwięku
- Konstrukcja zwrotnicy zasilanej DSP
- Płynna odpowiedź częstotliwościowa bez zakłóceń pomiędzy przetwornikami w krytycznym zakresie średnich częstotliwości
- Prosta regulacja akustyki pomieszczenia za pomocą filtrów wysoko- i niskopółkowych
- Pozwala na optymalne dostosowanie do trudnych akustycznie środowisk odsłuchowych lub indywidualnych preferencji.
- Wejścia analogowe przez XLR i RCA
- Zoptymalizowany pod kątem zbalansowanych i niezbalansowanych sygnałów liniowych
- Akustycznie zoptymalizowana geometria korpusu
- Redukcja niepożądanych odbić od obudowy
- Kompaktowe wymiary obudowy
- Zmieści się na każdym biurku