The product is shipped within 24 hours.
We complete the order within 24 hours.
The product is covered by a one-year warranty.
You can return the product within 14 days.
Edge Solo to wysokiej jakości jednokapsułowy, wielkomembranowy mikrofon pojemnościowy zaprojektowany przez wielokrotnie nagradzany zespół Antelope Audio. Przygotowany z myślą o nowatorskiej technologii modelowania mikrofonów, umożliwia użytkownikom emulację 18 najbardziej znanych vintage'owych mikrofonów, zapewniając przy tym jakość brzmienia, w którą wręcz trudno uwierzyć. Edge Solo pozwala między innymi modelować odpowiedź i charakterystykę mikrofonów, produkowanych w latach 40 ubiegłego wieku, w jednej z najznakomitszych niemieckich fabryk, udostępniając również znakomicie zachowane brzmienia innych klasycznych mikrofonów. Umieszcona poniżej lista emulowanych mikrofonów naprawdę robi wrażenie!
Edge Solo został zaprojektowany w taki sposób aby jak najdokładniej oddawać niuanse brzmieniowe modelowanych vintage'owych mikrofonów kardioidalnych, jednocześnie będąc klasą samą w sobie jeżeli chodzi o wykorzystanie mikrofonu podczas nagrań. Intensywne testy, doświadczenie oraz właściwe podejście na etapie konstruowania mikrofonu, są gwarantem dokładnego, a jednocześnie naturalnego brzmienia.
Zaprojektowany i składany w Europie mikrofon, charakteryzuje się membraną napylaną 6-mikronowym złotem oraz nisko-rezonującą obudową i siatką ochronną membrany. Edge Solo może się również pochwalić specjalnie dobraną elektroniką, nad którą pracowali znakomici inżynierowie Antelope Audio. Charakterystyczną cechą mikrofonu jest szeroki zakres dynamiki oraz dokładna odpowiedź częstotliwościowa, co przekłada się na doskonałe rezultaty w studiu, nawet zanim aktywuje się jego możliwości emulowania legendarnych mikrofonów.
W odróżnieniu do wielokapsułowych mikrofonów modelujących z serii Edge, konstrukcja Solo udostępnia stałą charakterystykę kardioidalną oraz wykorzystuje tylko jedno monofoniczne wejście XLR w interfejsie, co przekłada się na szybką i intuicyjną obsługę - wystarczy wyjąć go z pudełka, podłączyć, wybrać jedną z 18 dostępnych emulacji i nagrywać!
Emulacje mikrofonu Edge zostały zoptymalizowane w taki sposób aby współpracować z precyzyjnie zaprojektowanymi preampami i konwerterami Antelope Audio, wykorzystującymi autorską technologię FPGA, która umożliwia emulację vintage'owych mikrofonów w czasie rzeczywistym.
Edge Solo umożliwia również korzystanie ze specjalnie przygotowanych natywnych wtyczek emulujących mikrofony, co zapewnia swobodną integrację z interfejsami innych firm, a nawet dokonywanie zmian ustawień już po nagraniu materiału. Dostępne w formatach VST, AU oraz AAX, działające zarówno na platformie macOS jak i Windows, natywne pluginy Antelope* zapewniają wszystko czego można oczekiwać od lidera przewodzącego w branży modelowania w technologii FPGA FX: minimalna latencja, wysoki stopień nadpróbkowania i precyzyjna kalkulacja zmiennoprzecinkowa.
*iLok 2 or 3 wymagany. Nie dołączony w zestawie.
Opierając się na sukcesie świetnie przyjętego mikrofonu modelującego Edge, przygotowana przez Antelope Audio seria składa się z trzech wielkomembranowych mikrofonów pojemnościowych – kardioidalnego Edge Solo, umożliwiającego wybór charakterystyki Edge Duo oraz dwukapsułowego, posiadającego 4 wyjścia Edge Quadro, który umożliwia rejestrację w technice 360° stereo.
Razem z ciągle rozrastającą się biblioteką efektów FPGA oraz natywnych wtyczek emulacji mikrofonowych AFX, seria Edge nie ma sobie równych w świecie emulacji mikrofonowych!
Berlin 47 umożliwia uzyskanie brzmienia jednego z najpopularniejszych wielkomembranowych mikrofonów pojemnościowych w historii muzyki popularnej - Neumanna/Telefunkena U47. Odwzorowywując szeroki zakres dynamiki oraz pełne niuansów brzmienie oryginału, sprawdzi się doskonale podczas rejestracji ścieżek wokalnych, ujęć instrumentów akustycznych, czy przenoszenia nawet bardziej agresywnych źródeł dźwięku, takich jak bęben taktowy.
Berlin 49T to reinkarnacja wielkomembranowego, lampowego mikrofonu Neumann M49, rewolucyjnej konstrukcji, wyróżniającej się unikatową na swoje czasy, dwukardioidalną architekturą. Gładkie brzmienie z mocno zarysowanym dołem i więcej niż przekonującą górą pasma stało się standardem wśród pochodzących z lat 50 i 60 nagrań z gatunku Pop, Soul, czy Jazz. Wykorzystywany m.in. w legendarnych studiach Columbii podczas sesji klasyka Kind of Blue, sprawdzi się świetnie w trakcie rejestracji wokalu, a doskonała odpowiedź niskich tonów zapewni perfekcję podczas nagrań perkusji oraz instrumentów blaszanych.
Berlin 57 to wierne odtworzenie brzmienia mikrofonu Neumann UM57, który ujrzał światło studyjne w 1957r. Jego specyficzny sound był wynikiem połączenia wielkomembranowej kapsuły wykorzystującej membranę PVC z lampą triodową, dzięki czemu ten mikrofon nagrywa wokal jak żaden inny. Realizatorzy i muzycy mają do wyboru kilka charakterystyk - kardioidalną, ósemkową i dookólną.
Berlin 67 odwzorowywuje brzmienie lampowego mikrofonu Neumann U67, który na początku lat 60 miał zastąpić wysłużonego klasyka - U47. Zgodnie z oryginałem, emulacja udostępnia wielokierunkową charakterystykę (kardioidalna, ósemkowa, dookólna), odtwarzając przy tym brzmienie triodowej lampy Telefunken EF86. Warto mieć takiego świetnie brzmiącego wielozadaniowca w studiu!
Berlin 87 to dokładna emulacja wyposażonego w transformator FET mikrofonu Neumann U87, następcy U67. Niezależnie czy mamy do nagrania fortepian, wokale, gitary, dęciaki, instrumenty perkusyjne, smyczki, czy zebranie dźwięku techniką “overhead” ten mikrofon spełni zadanie. Nie ma chyba źródła, którego Berlin 87 nie jest w stanie odpodwiednio zarejestrować. Nie ma też profesjonalnego studia, które może się obyć bez tego mikrofonu. Klasyk z lat 70 teraz dostępny w Twoim studiu!
Berlin M103 to brzmienie powstałego w późnych latach 90 mikrofonu Neumann TLM103, stworzonego na bazie kapsuły wykorzystanej w takich konstrukcjach jak U67, czy U87. Brak transformatora w układzie wyjściowym zapewniający praktycznie zerowe szumy oraz szeroki zakres dynamiki powodował, że ten kardioidalny mikrofon sprawdzał się zarówno w mniejszych studiach podczas rejestracji zestawu perkusyjnego, basu, gitar, saksofonu, czy nawet harmonijki ustnej oraz w dużych salach podczas nagrań muzyki klasycznej i filmowej. Zdobywca statuetki TEC w 1998r.
Tokyo 800T to nawiązanie do japońskiego klasyka, mikrofonu Sony C-800, którego gładkie, lampowe brzmienie stało się sekretnym “x-factor” podczas rejestracji wokalu w nowoczesnej muzyce Pop i R’nB. Ekstremalna czułość i bardzo niski poziom szumów własnych sprawdzą się również podczas nagrań gitary akustycznej.
Vienna 12 to reminiscencja złotego brzmienia lat 50 ubiegłego wieku, rejestrowanych wielkomembranowym, w pełni lampowym mikrofonem AKG C-12, wykorzystującym rewolucyjną kapsułę CK12. Modelowany na bazie jego ostatniej odsłony, dodatkowo umożliwia uzyskanie charakterystyki kardioidalnej, ósemkowej i dookólnej, zapewniając przy tym szeroką odpowiedź częstotliwościową i niskoszumową pracę.
Vienna 414 bazuje na brzmieniu legendarnego mikrofonu AKG C414, który był kolejnym stopniem w ewolucji konstrukcji wykorzystujących kapsułę CK12. Model, który stał się inspiracją dla inżynierów Antelope, był przez wiele lat używany w studiach nagraniowych, recytatorskich, czy podczas koncertów na całym świecie. Emulacja umożliwia uzyskanie aż 9 różnych charakterystyk, oferując przy tym unikatowy zakres dynamiki, doskonałą odpowiedź częstotliwościową oraz dbałość o detale. Sprawdzi się świetnie podczas rejestracji ścieżek wokalnych, czy instrumentalnych, ale również jako mikrofon ambientowy podczas rejestracji bębnów, czy w trakcie sesji muzyki klasycznej. Można też postawić go na środku sali prób i świetnie nagrać cały zespół. Musisz mieć to brzmienie jeżeli poważnie myślisz o nagrywaniu!