The product is shipped within 24 hours.
We complete the order within 24 hours.
The product is covered by a one-year warranty.
You can return the product within 14 days.
Wprowadzony na początku lat 70. Omnipressor był pierwszym procesorem efektów dynamiki wszelkiego rodzaju, który nagle umożliwił zastosowanie nowego, szerokiego zakresu efektów dynamiki niepodobnych do niczego, co było wcześniej.I chce być twoim przyjacielem!
Pierwotnie wynaleziony przez założyciela firmy Eventide, Richarda Factora (a później przeprojektowany na potrzeby produkcji przez Johna Paula), Omnipresssor umożliwił uzyskanie wielu efektów. Posiadał on płynną regulację wszystkich aspektów modyfikacji dynamiki. Wprowadzono w nim również koncepcję „side chain” i przepowiedziano techniki, które dziś uważamy za oczywiste, takie jak przetwarzanie z wyprzedzeniem („look ahead”). Jednym z naszych pierwszych klientów był młody Brian May, gitarzysta Queen. Dzięki Omnipressorowi w jego zestawie jego brzmienie już było niepowtarzalne.
Podstawową innowacją Omnipressora jest technika, która stała się znana pod nazwą „side-chain”. Klasyczne kompresory łączyły w sobie detektor poziomu dźwięku i wzmacniacz sterowany napięciem VCA (Voltage Controlled Amplifier) podłączony do tego samego wejścia sygnału. Richard wpadł na pomysł, że te dwie funkcje można rozdzielić w taki sposób, aby jedno źródło dźwięku mogło być zastosowane do detektora poziomu, a wyjście detektora poziomu mogło być wykorzystane do regulacji poziomu innego źródła lub źródeł dźwięku. Innymi słowy, uderzenie w tom tom może obniżyć poziom wokalu lub odwrotnie. Łącząc tę innowację z koncepcją zaprojektowania wszechstronnego urządzenia ogólnego zastosowania, które mogłoby realizować szeroki zakres procesów dynamiki, takich jak kompresja, ekspansja i bramkowanie, Richard zabrał się do pracy nad budową prototypu.