Manley Stereo Variable Mu Mastering

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Manley
  • Kod producenta: 890833000793
  • Dostępność: Jest Jest

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 25 197,00 zł brutto
  • Cena netto: 21 543,90 zł 26 499,00 zł
  • szt.
  • RATY Credit Agricole, Płatność w sklepie, gotówka / karta, Tradycyjny przelew bankowy, eRaty Santander Consumer Bank, Płatność za pobraniem, Przedpłata, Płatność kartą w paczkomacie, PayU, BLIK, Paynow, Przelewy online, Płatność kartą online
  • Sprawdź raty
  • Oblicz_raty_duckblue

Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.

Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.

Manley Stereo Variable Mu Mastering

Od samego początku firma Manley Labs jest ściśle związana z wieloma studiami masteringowymi na całym świecie, co jest powodem do dumy. Dla tych najbardziej wymagających realizatorów w naszej branży stworzono specjalistyczne produkty od w pełni lampowych wzmacniaczy dla głowic magnetofonowych (repro tape), przetworników cyfrowych, lampowych wzmacniaczy monitorowych dużej mocy, przez niestandardowe konsole monitorowe, aż po kompletny projekt i instalację obiektu.

Wersja masteringowa

Dostępna jest wersja masteringowa kompresora Variable Mu Limiter Compressor ze stopniową regulacją, zbudowaną z rezystorów metalizowanych 1% na szczelnych przełącznikach Grayhill ze złotymi stykami. Wersja masteringowa Variable Mu Limiter Compressor wykorzystuje drogie przełączniki obrotowe Grayhill ze złotymi stykami tam, gdzie wcześniej zastosowano potencjometry z tworzywa sztucznego. Stopnie są wyznaczane przy pomocy dużej liczby rezystorów metalizowanych 0,5 W o precyzji 1%. Najlepsze potencjometry z przewodzącego tworzywa sztucznego mają tolerancję tylko 10% lub 20%. Dziesięciokrotna poprawa precyzji pomaga w dopasowywaniu stron lewej/prawej. W przypadku przełączników stopniowych występuje również subtelna poprawa sygnału dźwiękowego. Sprzęt audiofilski często wykorzystuje tę technikę do wykręcenia ostatniej kropli wydajności z przedwzmacniacza. Przełączniki stopniowe przede wszystkim są bardzo wygodne przy przywoływaniu ustawień.

INPUT LEVEL (poziom wejściowy) jest przełącznikiem pięciopozycyjnym z ogólnym optymalnym ustawieniem „0” w pozycji środkowej (na godz. 12.00). Każdy kolejny stopień w każdym kierunku to 2 dB. Wzmocnienie jednostkowe to „0”.

Tłumiki wyjściowe OUTPUT są regulowane stopniowo co pół decybela. Poziomem referencyjnym jest -11,5 dB, czyli całkowicie w lewo. Można by je uznać za „Make-up Gain”, czyli kompensację wzmocnienia. Są one oznaczone technicznie w taki sposób, że „0” lub całkowicie w lewo ma zerowe tłumienie w układzie. Obwód lampowy ma faktycznie 15,5 dB wzmocnienia. Tłumik wejściowy przy „0” usuwa 4 dB, a tłumik wyjściowy usuwa ostatnie 11,5, tworząc wzmocnienie jednostkowe („unity gain”). Przy odrobinie kompresji „kompensacja wzmocnienia” dostępna przy pomocy tłumika wyjściowego jest bardzo poręczna.

Próg jest regulowany w stopniach co pół decybela w trybie LIMIT. W przypadku kompresji stopnie te wynoszą około 1/4 dB. LIMIT ma 24 stopnie, więc LIMIT ma zakres 12 dB, a Compress ma zakres regulacji 6 dB. W niektórych przypadkach często używa się tłumika wejściowego, aby znaleźć dobry punkt wyjścia. Niektórzy realizatorzy masteringu uważają, że odpowiednia kombinacja wejścia, wyjścia i progu pozwala uzyskać nieco inny „drive”. Kolejny dobry powód dla używania stopniowanego wzmocnienia. Czas ataku został nieznacznie wydłużony w obu kierunkach w porównaniu do zwykłego Variable Mu i podzielony na 11 stopni. Przełącznik 5-pozycyjny Recovery jest dokładnie taki sam jak w zwykłym Variable Mu.

Przełączniki działają w następujący sposób:

  • Input: od -4 do +4, stopniowo co 2 dB
  • Output: od -11 do 0, stopniowo co 1/2 dB (24 pozycje)
  • Threshold: od -11 do +1, stopniowo co 1/2 dB dla LIMIT (24 pozycje) i 24 x 1/4 dB dla COMPRESS
  • Attack: 11 pozycji od lewej (szybki) 15 ms, 20, 25, 30, 35, 40, 50, 60, 70, 80, 90 ms (wolny) od prawej
  • Release: 5 pozycji od lewej (szybki) 200 ms, 400 ms, 600 ms, 4 s, 8 s (wolny) od prawej
  • Widok pełnowymiarowy

Specjalne modyfikacje

HIGH PASS SIDE CHAIN

Modyfikacja ta jest dostępna we wszystkich urządzeniach Manley Variable Mu Limiter Compressor od 12/2009 r. zarówno w wersji normalnej jak i masteringowej.

Modyfikacja ta dodaje dwa przełączniki do panelu przedniego, po jednym dla każdego kanału, po ich włączeniu side-chain nie będzie reagował na częstotliwości poniżej 100 Hz (standardowo używamy 100 Hz jako punktu -3 dB. Inne częstotliwości można wybrać na zamówienie). Modyfikacja HP SC może być wykorzystywana do muzyki z mocnymi liniami basu lub miksami z dominującym basem, gdy nie chcesz, aby bas napędzał całe działanie kompresora.

Filtr jest bardzo delikatnym filtrem 1-biegunowym, 6 dB na oktawę, i zazwyczaj występuje tłumienie 1-3 dB przy 100 Hz, 4 – 6 dB przy 50 Hz. W miarę zmniejszania się częstotliwości zmniejsza się również poziom ograniczania. Przy ekstremalnie niskiej częstotliwości (LF<20 Hz) powinno być bardzo mało redukcji wzmocnienia. Cała intencja filtra polega na tym, aby nie dopuścić do tego, aby elementy o mocnym dole (np. ciężka stopa) aktywowały kompresję/ograniczanie, tak aby ogólny poziom nie był tłumiony z każdym uderzeniem bębna. Do starszych limiterów Manley Variable Mu możemy dodać opcję High Pass Side Chain za dodatkowe 350 $ netto (lub 200 $ za zestaw).

MODYFIKACJA T-BAR

Tło: W nowszych urządzeniach Variable Mu zamiast lamp 6386 zastosowano 5670. W tej chwili dostępność oryginalnej amerykańskiej lampy GE 6386 jest słaba; to, co zostało nie nadaje się do użytku z powodu szumu, mikrofonowania, słabego dopasowania stron itp.

Czy 5670 brzmi inaczej? Cóż, do około 6 dB ograniczenia jest mniej więcej to samo brzmienie. Po tym punkcie wersja 5670 ma tendencję do brzmienia bardziej „ściśniętego” niż oryginalna wersja 6386. Niektórzy lubią to bardziej, inni nie – zależy od tego, co próbujesz zrobić.

Aby rozwiązać wszystkie te problemy, Paul zaproponował naprawdę dobre rozwiązanie: T-Bar Mod. Do zastąpienia każdej podwójnej triody 5670 (lub 6386) wykorzystuje się parę pentod 6BA6 połączonych jako pojedyncze triody. Modyfikacja 6BA6 T-Bar jest systemem preferowanym w Manley Variable Mu ze względu na możliwość idealnego dopasowania każdej sekcji i każdego zestawu stereo, możliwość wyboru zestawów o niskich szumach i mikrofonowaniu za niską cenę, a także dlatego, że działanie 6BA6 tak bardzo przypomina charakterystykę ograniczania 6386. Można dodać modyfikację T-bar do swojego Variable Mu za 500 $ (lub 300 $ za zestaw).

Na uwagę zasługuje również fakt, że krzywe redukcji LIMIT i COMPRESS w Manley NU MU są bardzo podobne do tych z Stereo Variable Mu z modyfikacją T-BAR.

MID/SIDE (znane również jako Vertical/Lateral lub Sum/Difference)

Ta modyfikacja otwiera drzwi do kodowania i dekodowania stereo, a także do ekscytujących możliwości ulepszania obrazowania. Na przykład ustawienie kompresji tylko dla informacji w fazie pozwala na poszerzenie obrazu stereo, a zawartość w przeciwfazie pozostaje nietknięta. Albo odwrotnie, jeśli potrzebujesz „bardziej monofonicznego” miksu do transmisji lub na przykład dla winyli, możesz pozbyć się więcej informacji w przeciwfazie, co pozostawia więcej materiału w fazie w końcowym efekcie. Całkowity koszt modyfikacji dla opcji M-S, dodany do kosztu podstawowego, wynosi 800 $ netto.

W celu dodania modyfikacji M-S i HP SC przenosi się przełącznik zasilania na tylny panel i instaluje przełącznik HP SC obu kanałów w środkowym otworze, w którym znajdował się przełącznik zasilania. Następnie przełączniki M-S montowane są po bokach tego przełącznika.