RME Fireface 802 FS - Interfejs audio

  • Cena netto: 6 341,46 zł 7 800,00 zł
  • szt.
    Niedostępny
  • RATY Credit Agricole, Płatność w sklepie, gotówka / karta, Tradycyjny przelew bankowy, eRaty Santander Consumer Bank, Płatność za pobraniem, Przedpłata, Płatność kartą w paczkomacie, PayU, BLIK, Paynow, Przelewy online, Płatność kartą online
  • Sprawdź raty
  • Oblicz_raty_duckblue

Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.

Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.

Fireface 802 FS to wysoce zintegrowane rozwiązanie pro audio w 19-calowej obudowie dla wymagających środowisk koncertowych i studyjnych.

Interfejs został zaprojektowany z myślą o użytkownikach, którzy nie chcą iść na kompromisy w zakresie dźwięku, stabilności i bardzo niskich opóźnień, a także oczekują bezkonkurencyjnego, profesjonalnego zestawu funkcji.

Nowo opracowana karta analogowa i cyfrowa z 60 kanałami audio, wysokiej klasy przedwzmacniaczami mikrofonowymi, przetwornikami klasy referencyjnej, kompletną sekcją efektów i obsługą częstotliwości do 192 kHz. Aktywne tłumienie jittera SteadyClock FS, indywidualnie przełączane poziomy odniesienia dla wszystkich wejść i wyjść, wyjścia zasilane prądem stałym dla wszystkich 8 analogowych wyjść liniowych, funkcjonalność stand-alone, zestaw narzędzi pomiarowych i analitycznych DigiCheck oraz identyczne działanie na komputerach PC z systemem Windows i Mac.

Fireface 802 FS posiada również opcjonalny tryb Class Compliant (30-kanałowe wejścia/wyjścia o częstotliwości próbkowania do 192 kHz) oraz możliwość pracy z TotalMix FX for iPad, aplikacją RME umożliwiającą pełną kontrolę nad Fireface 802 FS z poziomu iPada, bez konieczności korzystania z komputera. Alternatywny tryb CC można aktywować za pomocą wpuszczanego przełącznika przyciskowego bezpośrednio z tyłu interfejsu. Port USB-A do zdalnego sterowania (ARC USB) do połączenia z TotalMix FX, zdalnego sterowania w trybie autonomicznym i trybie zgodnym z klasą.

Dostępne 60 kanałów audio, high-endowe przedwzmacniacze mikrofonowe, referencyjne konwertery, pełna sekcja efektów i praca w trybie do 192 kHz stanowią podstawę dla jeszcze większej ilości funkcji, takich jak ultraniska latencja przy pracy przez USB i legendarne, niezwykle stabilne sterowniki RME. Aktywna redukcja jittera, indywidualna zmiana poziomów referencyjnych dla wszystkich wejść i wyjść, pełna funkcjonalność w trybie samodzielnym, unikalny zestaw wskaźników i analizatorów RME DIGICheck i te same funkcje dla komputerów Windows i Mac.
TotalMix FX, czyli najwyższej klasy cyfrowy mikser i router sygnałowy RME, z dwoma potężnymi układami DSP i zintegrowanymi modułami korekcji, dynamiki, efektami Reverb/Echo dla sygnałów do 192 kHz, i zintegrowany kontroler odsłuchu.

Zawrotny zestaw funkcji obejmuje także opcjonalny tryb Class Compliant i obsługę TotalMix FX dla iPad’a, czyli aplikacji RME pozwalającą w całości sterować 802 FS z poziomu iPada, bez konieczności podłączania komputera. W tej, łatwej w obsłudze aplikacji dostępne są wskaźniki poziomów wszystkich 90 kanałów i szyn efektowych, widoki różnych ustawień oraz pełna obsługa wszystkich funkcji.

Fireface 802 FS to kompleksowe i profesjonalne urządzenie do pracy z dźwiękiem, wszechstronne studio zamknięte w obudowie w standardzie 19”. Interfejs zaprojektowany dla osób, które nie uznają żadnych kompromisów w kwestiach brzmienia, a oczekują stabilności i ultraniskiej latencji oraz zestawu jedynych w swoim rodzaju, profesjonalnych funkcji. To kolejny, przełomowy interfejs od RME, oferujący wszystko, co najlepsze a nawet jeszcze więcej.

Wejścia i Wyjścia
Fireface 802 FS obsługuje 60 kanałów audio: 30 kanałów wejściowych i 30 wyjściowych.
Wszystkich torów wejścia i wyjścia można używać w tym samym czasie. Na osobnych 30 ścieżkach można nagrywać sygnały z maksymalnie 12 kanałów analogowych i 18 kanałów cyfrowych.

Analogowe wejścia i wyjścia
W Fireface 802 FS dostępnych jest 12 wejść i 12 wyjść analogowych.
12 Wejść. Z tyłu: 8 symetrycznych wejść na złączach TRS na tylnym panelu, z przodu: 4 wejścia XLR z przedwzmacniaczami mikrofonowo/instrumentalnymi.
12 Wyjść. Na panelu tylnym: 8 symetrycznych wyjść na złączach TRS. Na panelu przednim: Dwa wyjścia słuchawkowe TRS stereo zapewniające głośny sygnał nawet w słuchawkach o wysokiej impedancji [tory 9/10 i 11/12].

Jakość dźwięku
Tak samo jak inne urządzenia RME, Fireface 802 FS oparto na doskonałym układzie analogowym połączonym z najnowszą technologią w dziedzinie przetwarzania cyfrowego. Cechą wszystkich symetrycznych wejść/wyjść TRS i XLR, a także obu wyjść słuchawkowych jest wybitnie niski poziom szumów i zniekształceń. Zgodnie z najlepszą tradycją i filozofią produktów RME przetworniki i przedwzmacniacze nie mają „swojego brzmienia”, nie dodają ani nie usuwają nic z sygnału źródłowego przenosząc go w postaci pierwotnej.

Wyposażone w najnowsze, niskolatencyjne konwertery A/C i C/A wszystkie wejścia i wyjścia przetwarzają sygnał z częstotliwością próbkowania do 192 kHz, oferując przy odtwarzaniu dynamikę na poziomie 118 dBA – nawet dla dwóch wyjść słuchawkowych. Dzięki specjalnej technologii wyjścia słuchawkowe dostarczają sygnał o wysokim poziomie, nieważne czy korzystamy ze słuchawek o wysokiej czy niskiej impedancji.
Oprócz efektywnej redukcji jittera najnowsza technologia RME SteadyClock zapewnia najwyższej jakości konwersję sygnałów AC/CA, nawet przy synchronizacji do zewnętrznego urządzenia cyfrowego.
Dla każdego wejścia i wyjścia można indywidualnie ustawić jeden z następujących poziomów używanych w profesjonalnych studiach: -10 dBV, +4 dBu, HiGain [odpowiadają +2 dBV, +13 dBu i +19 dBu na pełnej skali cyfrowej]. Wszystkie wyjścia można wykorzystać do bezpośredniego monitoringu ASIO [ASIO Direct Monitoring].

Przedwzmacniacze mikrofonowo–instrumentalne
Interfejs 802 wyposażono w cztery przezroczyste brzmieniowo przedwzmacniacze z przetwornikami zapewniającymi niską latencję.

W roli przedwzmacniaczy mikrofonowych i instrumentalnych w 802 zastosowano klasyczny, hi-endowy preamp OctaMic II, który spełnia najwyższe wymagania dźwiękowe i jest został zaprojektowany z myślą o profesjonalnych zastosowaniach, takich jak nagrania koncertów muzyki klasycznej. Symetryczny układ przedwzmacniacza imponuje ekstremalnie niskim poziomem zniekształceń, doskonałym współczynnikiem odstępu sygnału od szumu i idealnie płaską charakterystyką przetwarzania. Takie rozwiązanie daje gwarancję wiernego przekazu i wzmocnienia wszelkiego rodzaju dźwięków, czy chodzi o sygnał ze sceny o wysokim natężeniu, czy typowe sygnały studyjne na niższym poziomie, z instrumentów o wysokiej impedancji bądź z mikrofonów dynamicznych, pojemnościowych i wstęgowych.
Poziom wzmocnienia regulowany za pomocą potencjometrów na przednim panelu można ustawić indywidualnie dla każdego z przedwzmacniaczy do wartości 60 dB i w zakresie 54 dB.

Z przodu interfejsu znajdują się cztery wejścia na symetrycznych złączach combo XLR/TS, działające też jako wejścia Hi-Z. Bezpośrednio można podłączyć do nich cztery gitary lub inne instrumenty – nie potrzeba do tego dodatkowego sprzętu.
Dla każdego kanału dostępne jest zasilanie fantomowe 48 V, można też przełączyć wejście do trybu instrumentalnego. Kontrolę aktualnych ustawień interfejsu ułatwiają diody LED sygnalizujące aktywność sygnału, poziom szczytowy [clip], włączone zasilanie fantomowe i aktywne wejście TS.
Fireface 802 to wszechstronne urządzenie, którego funkcje zgodnie z tradycją RME można poszerzyć o dodatkowe elementy systemu dźwiękowego. Do podłączenia dodatkowych przedwzmacniaczy lub większej ilości wejść analogowych służą podwójne wejścia/wyjścia optyczne ADAT umieszczone z tyłu interfejsu.

Cyfrowe wejścia i wyjścia
AES/EBU: Fireface 802 FS wyposażono w jedno profesjonalne wejście/wyjście AES/EBU obsługujące sygnał do 192 kHz.
ADAT: Dwa 8-kanałowe wejścia/wyjścia ADAT umożliwiają podłączenie dwóch dodatkowych konwerterów AC/CA lub urządzeń efektowych i konsolet mikserskich. Oba wejścia/wyjścia ADAT obsługują sygnały o rozdzielczości próbkowania do 192 kHz [S/MUX4]. Jak w przypadku AES/EBU, 16 kanałów ADAT dostępnych jest razem z torami analogowymi. Przy zastosowaniu zewnętrznych konwerterów w rodzaju ADI-8 QS, w Fireface 802 można uzyskać 28 analogowych wejść i wyjść, 20 przy próbkowaniu 96 kHz i 16 dla 192 kHz.
SPDIF: Drugie wejście/wyjście ADAT działa też jako optyczne wejście/wyjście SPDIF, co zwiększa wszechstronność interfejsu.
Word Clock i MIDI: Wejście i wyjście word clock [złącze BNC] z przełączaną charakterystyką i wejście/wyjście MIDI uzupełniające listę złączy, czynią z Fireface 802 FS profesjonalny system audio o wszechstronnych możliwościach zastosowania.

Odsłuch pod kontrolą
Fireface 802 FS to nie tylko doskonały, biurkowy kontroler poziomów odsłuchu – urządzenie świetnie sprawdza się też jako przełącznik monitorów i przełącznik źródła z funkcją talkback, w każdym współczesnym studiu, gdzie używa się komputera do miksowania dźwięków. Ponieważ 802 działa jako, zazwyczaj stosowany dodatkowo, kontroler odsłuchów, interfejs pozwala zachować oryginalne brzmienie materiału, gdyż wyjścia sprzętowe połączone są bezpośrednio z monitorami studyjnymi.

Monitoring sygnału
Dowolny ze sprzętowych torów wyjściowych można skierować do wyjścia głównego lub słuchawkowego. Funkcje Talkback, Listenback, Mono, Dim, Recall i External Input zadziałają wówczas automatycznie, tak jak powinny, na przypisanych wyjściach.

ARC – zaawansowana kontrola zdalna
802 posiada złącze dla opcjonalnego zdalnego kontrolera [Advanced Remote Control],  którym można bezpośrednio sterować parametrami Volume, DIM, Store, Recall, Mono, Talkback, External Input i innymi. Przyciski sterownika można także przeprogramować przypisując do nich indywidualne komendy.

Więcej funkcji:

SteadyClock
Unikatowa technologia redukcji jittera gwarantuje niezmiennie perfekcyjną jakość dźwięku, dzięki czemu urządzenie jest zupełnie niezależne od jakości zewnętrznych sygnałów zegara. Z racji wydajnej redukcji jittera, konwertery pracują niezależnie od jakości zewnętrznego sygnału zegara, zupełnie tak, jakby pracowały cały czas zgodnie z zegarem wewnętrznym – a to daje gwarancję brzmienia nieskazitelnej jakości!

SteadyClock pozwala na niezależne sterowanie częstotliwością próbkowania przez Fireface 802. W panelu ustawień znajdują się pola wyboru najczęściej używanych na świecie audio i video częstotliwości próbkowania.

ICC
Funkcja Intelligent Clock Control [ICC] nie tylko pokazuje wszystkie wartości zegara, ale także pamięta ostatnie działające ustawienie częstotliwości próbkowania na wypadek błędu w sygnale ze źródła zewnętrznego. Inne cieszące się renomą funkcje RME takie jak SyncCheck pozwalają na szybkie wykrycie problemów z zegarem.

DIGICheck
W ramach Fireface 802 FS użytkownik otrzymuje unikalny zestaw narzędzi RME do pomiarów i analizy sygnałów cyfrowych audio. DIGICheck posiada wielośladowy rejestrator, oblicza poziomy szczytowy i RMS na drodze sprzętowej, analizuje i wyświetla obraz sygnału na wiele sposobów, w stereo, w trybie wielokanałowym, wszystkie kanały, surround, spektralnie i jeszcze więcej.

Zasilacz
Dzięki specjalnemu, wydajnemu układowi zasilania 802 działa w zakresie napięć od 100V do 240V AC, więc można go używać na całym świecie. W układzie zasilania znajduje się filtr liniowy, którego zadaniem jest całkowite zabezpieczenie przed wahaniem napięć i likwidacja zakłóceń z układu zasilania.

Praca w trybie samodzielnym
Parametrami Fireface 802 FS można sterować bezpośrednio z poziomu iPada, przez MIDI i korzystając z ARC. Dodatkowo, do dyspozycji jest 6 komórek pamięci, w których na stałe można zapisać aktualne ustawienia urządzenia. Tym sposobem Fireface 802 działa niezależnie od komputera. W trybie samodzielnym interfejs może pełnić różne role, wystarczy wcisnąć jeden przycisk.

Obsługiwane sterowniki
• Windows 8 / 7 / Vista / XP SP2 [32 i 64 bity],
• Apple Mac OS X 10.6 lub wyższy [Core Audio].

Sterowniki Windows i Mac OS X są identyczne w kwestiach funkcjonalności, o ile pozwalają na to możliwości danej platformy.

Możliwości podłączenia:

  • 30 kanałów wejściowych / 30 kanałów wyjściowych
  • 12 x wejścia/wyjścia analogowe
  • 4 x przedwzmacniacz mikrofonowy/instrumentalny
  • 1 x wejścia/wyjścia AES/EBU
  • 2 x ADAT I/O (lub 1 x ADAT I/O plus 1 x SPDIF I/O optyczne) lub 2x SPDIF I/O optyczne
  • 1 x Word Clock I/O
  • 1 x MIDI I/O
  • 1x USB 2.0
 
AC - konwersja analog-cyfra, wejścia liniowe 1-8, panel tylny
  • Rozdzielczość: 24 bity,
  • Odstęp sygnału od szumu [SNR]: 113 dB RMS nieważone, 116 dBA,
  • Pasmo przenoszenia przy 44.1 kHz, -0.1 dB: 5 Hz – 20.8 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 96 kHz, -0.5 dB: 5 Hz – 45.8 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 192 kHz, -1 dB: 5 Hz – 92 kHz,
  • Zniekształcenia THD: < -110 dB, < 0.00032 %,
  • Zniekształcenia THD + N: < -104 dB, < 0.00063 %,
  • Separacja kanałowa: > 110 dB,
  • Wejścia: 6.3 mm TRS jack, elektronicznie symetryzowane,
  • Czułość wejściowa: 8 kOhm niesymetrycznie, 12 kOhm symetrycznie,
  • Czułość wejściowa przełączana do ust. Lo Gain, +4 dBu, -10 dBV,
  • Poziom wejściowy dla 0 dBFS przy Lo Gain: +19 dBu,
  • Poziom wejściowy dla 0 dBFS przy +4 dBu: +13 dBu.
Wejścia mikrofonowe 9-12, panel przedni

Jak AC, oprócz:

  • Wejścia: XLR, symetryzowane elektronicznie,
  • Impedancja wejściowa: 3.4 kOhm,
  • Odstęp sygnału od szumu [SNR]: 112 dB RMS nieważone, 116 dBA,
  • Zakres wzmocnienia: 54 dB,
  • Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +6 dB: +10 dBu.
Wejścia instrumentalne 9-12, umieszczone z przodu

Jak AC, oprócz:

  • Wejścia: 6.3 mm TS jack, niesymetryczne,
  • Impedancja wejściowa: 800 kOhm,
  • Odstęp sygnału od szumu [SNR]: 112 dB RMS nieważone, 115 dBA,
  • Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +6 dB: +21 dBu.
CA - konwersja cyfra-analog, wyjścia liniowe 1-8, panel tylny
  • Dynamika: 115 dB RMS nieważone, 118 dBA,
  • Pasmo przenoszenia dla 44,1 kHz, -0.5 dB: 5 Hz – 20.8 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 96 kHz, -0.5 dB: 5 Hz – 45 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 192 kHz, -1 dB: 5 Hz – 89 kHz,
  • Zniekształcenia THD: -104 dB, < 0.00032 %,
  • Zniekształcenia THD + N: -100 dB, < 0.00063 %,
  • Separacja kanałowa: > 110 dB,
  • Wyjście: 6.3 mm TRS jack, serwo-symetryzowane,
  • Impedancja wyjściowa: 75 Ω,
  • Poziom wyjściowy z ust. Hi Gain, +4 dBu, -10 dBV,
  • Poziom wyjściowy na 0 dBFS przy Hi Gain: +19 dBu,
  • Poziom wyjściowy na 0 dBFS przy +4 dBu: +13 dBu,
  • Poziom wyjściowy na 0 dBFS przy -10 dBu: +2 dBV.
CA – wyjścia słuchawkowe stereo [9-12]

Jak CA, oprócz:

  • Rodzaj wejść: 6.3 mm TRS stereo jack, niesymetryczne,
  • Poziom wyjściowy dla 0 dBFS, High: +16.8 dBu,
  • Poziom wyjściowy dla 0 dBFS, Low: +2 dBV,
  • Impedancja wyjściowa: 30 Ω.
AES/EBU
  • 2 x XLR, symetryzowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodne z AES3-1992.
ADAT Optyczne
  • 2 x TOSLINK I/O, format zgodny ze specyfikacją firmy Alesis,
  • Standard: 2 x 8 kanałów 24 bity, do 48 kHz,
  • Podwójna prędkość [S/MUX]: 2 x 4 kanały 24 bity 96 kHz,
  • Poczwórna prędkość [S/MUX4]: 2 x 2 kanały 24 bity 192 kHz,
  • Poczwórnej prędkości Windows USB: 1 x 2 kanały 24 bity 192 kHz.
SPDIF optyczne [przez ADAT2]
  • 1 x optyczne, zgodne z IEC 60958.
Word Clock
  • BNC, zmienne ustawienie.