Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.
Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski
Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.
Manley Voxbox to wszechstronny procesor sygnałowy z przedwzmacniaczem mikrofonowym, kompresorem, korektorem i De-Esserem/Limiterem. Podczas gdy jednostka może być używana jako pojedynczy channel strip, może również przetwarzać 2 niezależne sygnały audio; jeden przez sekcję przedwzmacniacz mikrofonowy/ kompresor i drugi przez sekcję korektor/ De-Esser/ Limiter.
Voxbox łączy w sobie legendarny monofoniczny preamp mikrofonowy Manley, Elop odrodzony jako kompresor o niższym ratio, Mid EQ jako pełny zakres Peak-DIP-Peak EQ oraz DeEsser z drugim limiterem Elop na końcu obwodu. Używając wejścia Direct, basiści często zastanawiają się, dlaczego Voxbox nie został nazwany Bassboxem.
Przede wszystkim jest to procesor dźwiękowy, najwyższej referencyjnej klasy. Taki, który zaspokoi potrzeby zarówno autorów piosenek, jak i wielkich studiów nagraniowych. Taki, którego w pełni lampowa ścieżka sygnału może ożywić każdy instrument i wokal. Procesor, który po prostu brzmi bezsprzecznie lepiej niż pozostałe, zapewnia elastyczność, prostotę i dobrze przemyślaną ergonomię. Pełen funkcji, ponadczasowy styl, solidna jakość wykonania oraz słynna na całym świecie sygnatura dźwiękowa Manley, prezentujemy Państwu Manley Voxbox.
Podczas projektowania Voxboxa nie można było nie zauważyć, jak dobrze sprawdza się również na instrumentach. Istnieje kilka świetnych ustawień dla perkusji, basu, gitary i klawiszy, a dwie oddzielne sekcje mogą być używane razem lub niezależnie. Stereo przy użyciu dwóch Voxboxów? Czemu nie. Istnieją złącza Stereo Link zarówno dla sekcji kompresora jak i De-Ess/Limiter, specjalne ustawienia kompresji i rozkoszne częstotliwości korekcji dla twojego miksowania lub premasteringu. Nie używaj go tylko do wokalu. Nazwa „Voxbox” stanowi tylko początek.
Przedwzmacniacz jest klonem bardzo cenionego i popularnego przedwzmacniacza mikrofonowego: Manley Mono Microphone Preamplifier! Transformator na wejściu mikrofonowym jest własnym projektem Manley nawiniętym w fabryce Manley Labs. Wysokoprądowe zasilanie phantom 48V jest przełączane z panelu przedniego. Prosty i skuteczny pasywny przełącznik Bass Cut tłumi dudnienie i redukuje spółgłoski plozywne. Pokrętło Input to zmienna kontrola PAD umieszczona przed pierwszym stopniem lampowym, pozwalająca przedwzmacniaczowi przyjąć poziom +4 sygnałów liniowych przez zbalansowane wejście liniowe oraz instrumenty przez wejście bezpośrednie 1/4″ na panelu przednim. Wejścia te wybierane są w środkowym położeniu dwufunkcyjnego przełącznika odwracania fazy. Zapewniamy zarówno transformatorowe zbalansowane wyjście XLR, jak i beztransformatorowe wyjście „audiofilskie” jack 1/4″. Przełącznik Gain jest właściwie sprytnym, zmiennym regulatorem sprzężenia zwrotnego, który zmienia nie tylko wzmocnienie, ale i szybkość zmian i smak układu. Dzięki temu przełącznikowi można wybrać jaki charakter ma mieć Twoje brzmienie, bardziej wyluzowane i łagodne czy śmiałe i agresywne. Headroom jest zdecydowanie mocnym punktem w tym układzie, osiągając niebywałe +31 dBu. Jest to od 5 do 10 dB lepszy wynik niż prawie we wszystkich innych profesjonalnych urządzeniach. Muzyka przechodzi tylko przez superczysty układ lamp próżniowych klasy A. Istnieją oczywiste zalety tego purystycznego podejścia, a przede wszystkim „nieelektroniczny” dźwięk końcowy, który przenosi emocje w sferę cyfrową.
Ta genialna konstrukcja kompresora pozwala na maksymalne wykorzystanie podejście do optoizolatora w limiterze Manley ELOP . Aby przekształcić ELOP w kompresor, obniżono ratio do 3:1 i dodano kontrolę Attack i Release w celu zwiększenia wszechstronności. Sprytne jest to, w jaki sposób sygnał jest kompresowany przed dotarciem do lampy, bez negatywnego wpływu na zniekształcenia i pasmo przenoszenia. W ten sposób można zapobiec przesterowaniu przedwzmacniacza mikrofonowego i wyeliminować całe stopnie elektroniki. To skraca typową drogę od mikrofonu do taśmy o połowę! Manley jest również pionierem nowatorskiego myślenia o obwodach sidechain, stosując do czterech różnych stałych czasowych jednocześnie i kontrolując je za pomocą znanych, prostych elementów sterujących atakiem, releasem i thresholdem. Podejście to nazywa się „kompresją parametryczną”. Manley opracowało optymalne ustawienia bazując na ich ulubionych Vactrolach, które zastosowano również w szybkim limiterze Elop, szybkim module T-4 LA-2A, wolniejszym LA-3A, a następnie stworzono bardziej złożone ustawienia specjalne. Ten rozszerzony zakres i sposób timingu dostarcza świeże dźwięki od mocnego uderzenia perkusji po super solidny bas, ale może również emulować sposób w jaki profesjonalni inżynierowie delikatnie przesuwają suwak podczas nagrywania. Jest przejrzysty i gładki na wokalach, łatwy w użyciu i precyzyjny. Również rzadko spotykane w przypadku procesora dynamicznego opartego na technologii optycznej, kompresor ten świetnie sprawdza się przy miksach. Oczywiście, będziesz potrzebował dwóch Voxboxów połączonych w stereo.
Wielu ludzi prosiło o włączenie do Voxboxa korektora średnich częstotliwości Pultec, ale chcieli więcej … Teraz rozszerzono go do 33 częstotliwości w 3 pasmach z 6 nowymi częstotliwościami od 20 Hz do 150 Hz, i 6 więcej w zakresie wysokich częstotliwości od 6,4 kHz do 20 kHz. Czy kiedykolwiek zauważyliście, że tylko korektory z prawdziwymi cewkami mają świetne dolne pasmo, lub że tylko układy klasy A mogą nadać wysokim pasmom blasku? To jest urządzenie właśnie dla Ciebie. Wejście EQ przełącza patche na wejściu liniowym, wyjściu przedwzmacniacza lub powrocie Insert. Przełącznik ten służy do obsługi dwóch funkcji, działając jako przełącznik bypass przedwzmacniacza i/lub procesorów zewnętrznych lub do przetwarzania dwóch różnych ścieżek.
Voxbox combo, zaprojektowany przez ludzi z naprawdę dużymi odstępami pomiędzy jedynkami, zawiera również de-esser i peak limiter oparty na oryginalnej konstrukcji limitera Elop, ale z dodatkową pasywną siecią LC, która obsługuje de-essing czterech starannie dobranych częstotliwości od 3 kHz do 12 kHz. (ustawienie 3 kHz naprawdę daje kontrolę nad tymi irytującymi częstotliwościami!) Piąta pozycja oferuje limiter, który całkowicie naśladuje słynny LA-2A. Oznacza to, że można zarówno skompresować pre-EQ a następnie ograniczyć sygnał post-EQ. Kolejną interesującą funkcją jest możliwość cichego i płynnego insertowania de-essera podczas odtwarzania muzyki, używając go w razie potrzeby.
Zastosowany miernik to pełnowymiarowy, podświetlany miernik VU Sifam. Pięciopozycyjny przełącznik pokazuje trzy poziomy audio: wejście liniowe, wyjście przedwzmacniacza i wyjście końcowe. Pokazuje on również redukcję wzmocnienia kompresora oraz działanie de-essera/limitera. Inne sprytne innowacje zastosowane w Voxboxie to m.in. obwód wyciszający podczas rozgrzewania lampy, szerokie ograniczenie pola magnetycznego, „inteligentne uziemienie” oraz ciche przełączanie. Suma jest czymś więcej niż jej składowe: weźcie pod uwagę zredukowany patching, krótką drogę do taśmy i dostęp do natychmiastowej kontroli parametrów. Voxbox łączy brzmienie Manleya z Twoim brzmieniem.
Urządzenia są przeznaczone do zasilania napięciem sieciowym kraju przeznaczenia: 100 V, 120 V lub 220-240 VAC, podanym na karcie z numerem seryjnym. Transformator mocy musi być wymieniony w celu zmiany napięcia roboczego sieci. Urządzenia 120 VAC NIE mogą być okablowane w celu szeregowego łączenia elementów pierwotnych transformatora mocy do pracy przy napięciu 220-240 V, w przeciwnym razie może dojść do powstania dużego brumu. W przypadku zmiany lokalizacji/napięć należy wymienić transformator sieciowy na dedykowany dla napięcia, przy którym będzie on pracował oraz wymienić bezpiecznik sieciowy.
Wartość bezpiecznika sieciowego dla 120 VAC = 1 Amp Slo-Blo 1/4″ x 1 1/4″.
Wartość bezpiecznika sieciowego dla 240 VAC= 1/2 Amp Slo-Blo 1/4″ x 1 1/4″.