Sequential OB-6
Klasyczna synteza analogowa wprowadzona do współczesności. 6-głosowy syntezator analogowy Sequential OB-6 firmy Oberheim & Dave Smith Instruments to 49-klawiszowy analogowy polisynth z 2 oscylatorami i 64-krokowym polifonicznym sekwencerem.
Dwie legendy. Jeden instrument
Sequential OB-6 to jedyna w swoim rodzaju współpraca pomiędzy dwoma najbardziej wpływowymi projektantami w historii syntezatorów polifonicznych, Dave’em Smithem i Tomem Oberheimem. OB-6 przyjmuje klasyczny odważny dźwięk Toma Oberheima – z jego prawdziwie sterowanymi napięciem oscylatorami, 2-polowym filtrem i wzmacniaczami – dodając nowoczesne ulepszenia, takie jak studyjnej jakości efekty, polifoniczny sekwencer krokowy, arpeggiator i inne. Żaden inny nowoczesny analogowy syntezator nie może pochwalić się takim rodowodem ani tak masywną, bezpośrednią sygnaturą dźwiękową.
Klasyczny ton SEM
Silnik brzmieniowy Sequential OB-6 jest inspirowany oryginalnym SEM Toma, rdzeniem jego uznanych 4-głosowych i 8-głosowych syntezatorów. Posiada dwa dyskretne oscylatory sterowane napięciem (plus suboscylator) na głos z płynnie zmienianymi kształtami fal (piłokształtny i impuls o zmiennej szerokości, plus fala trójkątna na oscylatorze 2). Klasyczny, inspirowany Oberheimem 2-biegunowy filtr rezonansowy zapewnia funkcjonalność dolnoprzepustową, górnoprzepustową, band-pass i notch. Wzmacniacze sterowane napięciem uzupełniają całkowicie analogową ścieżkę sygnału.
Podwójne efekty
Sekcja podwójnych efektów zapewnia studyjnej jakości pogłosy, opóźnienia (standardowe i BBD), chorus, flangery i wierne odtworzenie oryginalnego phase shiftera Toma i modulatora pierścieniowego. Podczas gdy same efekty są cyfrowe, z 24-bitową rozdzielczością 48 kHz, prawdziwy bypass utrzymuje pełną analogową ścieżkę sygnału.
Sekwencjonowanie X-Mod i Poly Step
Obecny jest także X-Mod, który rozszerza paletę tonalną i ułatwia tworzenie dramatycznych i niekonwencjonalnych dźwięków. Źródłami modulacji są obwiednia filtra i oscylator 2, oba z kontrolą dwubiegunową. Miejsca docelowe obejmują częstotliwość oscylatora 1, kształt oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, odcięcie filtra i tryb filtra. Polifoniczny sekwencer krokowy umożliwia wykonanie do 64 kroków i do 6 notatek na krok. Możesz tworzyć sekwencje polifonicznie, z pauzami i synchronizować je z zewnętrznym zegarem MIDI. W pełni funkcjonalny arpeggiator można również zsynchronizować z zewnętrznym zegarem MIDI. Tryb Unison oferuje konfigurowalną liczbę głosów (od 1 do 6 głosów), pamięć akordów i tryby klawiszy.
Łatwe do zaprogramowania
Panel przedni z pojedynczą funkcją przyporządkowaną do pokrętła sprawia, że praktycznie wszystkie funkcje OB-6 są na wyciągnięcie ręki. Zawiera 500 stałych programów fabrycznych i 500 programów użytkownika z możliwością wielokrotnego zapisu. Włączenie przycisku Manual włącza tryb panelu na żywo, w którym dźwięk Sequential OB-6 przełącza się na aktualne ustawienia panelu czołowego. W tym stanie to, co widzisz, jest tym, co słyszysz.
Łatwy do gry
Ta analogowa potęga jest umieszczona w czterooktawowej, półważonej klawiaturze z funkcją velocity i kanałowym aftertouch, dzięki czemu jest idealna na scenę lub do studia.
Specyfikacja techniczna Sequential OB-6:
Oscylatory
- Dwa dyskretne VCO na głos
- Płynna zmiana kształtu fali (piłokształtna i impuls o zmiennej szerokości plus trójkąt na oscylatorze 2) na oscylator
- Szerokość impulsu na oscylator
- Twarda synchronizacja: oscylator 1 synchronizuje się z oscylatorem 2
- Generator suboktawy fali prostokątnej (oscylator 1) na głos
- Tryb niskiej częstotliwości (oscylator 2)
- Włączanie / wyłączanie śledzenia klawiatury (oscylator 2)
- Wartość przestrojenia oscylatora w celu zwiększenia niestabilności strojenia, od subtelnej do ekstremalnej
Mikser
- Poziom oscylatora 1
- Poziom suboktawy oscylatora 1
- Poziom oscylatora 2
- Poziom białego szumu
Filtr zmiennych stanu
- Dwubiegunowy, rezonansowy filtr na głos z funkcjami dolnoprzepustowymi, górnoprzepustowymi, pasmowo-przepustowymi i wycinającymi inspirowanymi oryginalnym filtrem SEM firmy Oberheim
- Wielkość obwiedni filtra dwubiegunowego
- Modulacja prędkości wielkości obwiedni
- Śledzenie klawiatury: off, half, full
Obwiednia filtra
- Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR)
- Modulacja prędkości wielkości obwiedni
Obwiednia wzmacniacza
- Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR)
- Modulacja prędkości wielkości obwiedni
Oscylator niskich częstotliwości
- Pięć kształtów fal: sinus, piłokształtna, odwrócona piłokształtna, kwadratowa i losowa (sample i hold)
- Synchronizacja zegara (wewnętrzny lub zewnętrzny zegar MIDI)
- Początkowa ilość
- Miejsca docelowe modulacji: częstotliwość oscylatora 1, częstotliwość oscylatora 2, szerokość impulsu oscylatora 1 i 2, odcięcie filtra, tryb filtra, wzmacniacz
X-MOD
- Źródła: obwiednia filtra (dwubiegunowe) i oscylator 2 (dwubiegunowe)
- Przeznaczenie: częstotliwość oscylatora 1, kształt oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, odcięcie filtra, tryb filtra, filtr od normalnego do pasmowego
Aftertouch
- Źródło: kanał (mono) aftertouch z wartością dwubiegunową
- Przeznaczenie: częstotliwość oscylatora 1, częstotliwość oscylatora 2, ilość LFO, ilość obwiedni wzmacniacza, ilość obwiedni filtra, tryb filtra
Zegar
- Zegar główny z tap tempo
- Kontrola i wyświetlacz BPM
- Synchronizacja zegara MIDI
Arpeggiator
- Wybieralna wartość nuty: szesnastka, triola ósemkowa, ósemka, ósemka z kropką, ćwierćnuta
- Zakres jednej, dwóch lub trzech oktaw
- Tryby w górę, w dół, w górę / w dół, losowy i przypisywanie
Sekwencer
- Polifoniczny sekwencer krokowy z maksymalnie 64 krokami i pauzami
Efekty
- Zniekształcenia stereo analogowe
- Podwójne, 24-bitowe efekty cyfrowe 48 kHz, w tym: pogłos (pomieszczenie, sala, płyta, sprężyna), opóźnienie (pełne pasmo cyfrowe opóźnienia i emulowana brygada kubełkowa), chorus, flanger, przesunięcie fazowe i modulator pierścieniowy
- Synchronizacja opóźniona
- True bypass utrzymuje w pełni analogową ścieżkę sygnału, gdy efekty cyfrowe są wyłączone
Kontrola
- Pełnowymiarowa, półważona, 4-oktawowa klawiatura z dynamiką i aftertouch
- Podświetlane kółka pitch i mod
- Koło skrętne ze sprężyną z możliwością wyboru zakresu na program (od 1 do 12 półtonów w górę iw dół)
- Elementy sterujące transpozycją w zakresie 8 oktaw
- Przycisk HOLD zatrzymuje ostatnio zagrane nuty
- Portamento polifoniczne
- Tryb Unison (monofoniczny) z konfigurowalną liczbą głosów, od jednego do wszystkich sześciu głosów, pamięcią akordów i trybami klawiszy
- Przełącznik ręczny: gdy jest włączony, panel przedni jest pod napięciem; to, co widzisz, jest tym, co słyszysz
Patch memory
- 500 programów użytkownika i 500 programów fabrycznych w 10 bankach po 100 programów
- Bezpośredni dostęp do programów, w tym dostęp za pomocą jednego przycisku do aktualnego zestawu 10 programów
Wejście/ Wyjście
- Wyjścia audio lewe / mono i prawe (2 x 1/4 ”gniazdo telefoniczne)
- Wyjście słuchawkowe (stereo, jack 1/4 ”)
- Porty wejściowe, wyjściowe i przelotowe MIDI
- USB do dwukierunkowej komunikacji MIDI
- Filtr odcięcia wejścia pedału ekspresji
- Wejście pedału ekspresji głośności
- Sustain wejście przełącznika nożnego
- Wejście przełącznika nożnego uruchamiania / zatrzymywania sekwencera
Zasilanie
- Gniazdo zasilania prądem zmiennym IEC do wewnętrznego zasilania
- Działa na całym świecie pod napięciem od 100 do 240 woltów przy 50 do 60 Hz; Maksymalny pobór mocy 30 watów
Dane fizyczne
- Wymiary: 80,7 cm x 32,3 cm x 11,7 cm
- Waga: 9,5 kg
- Panele boczne wykonane z orzecha