Warm Audio WA73-EQ

  • Добавить рецензию:
  • Производитель: Warm Audio
  • Код производителя: 713541493162
  • Наличие: Jest Jest

  • Price history
    The lowest price 30 days before the discount: 8,499.00 zł брутто
  • Цена нетто: 3,413.82 zł 4,199.00 zł
  • шт.
  • RATY Credit Agricole, Płatność w sklepie, gotówka / karta, Tradycyjny przelew bankowy, eRaty Santander Consumer Bank, Płatność za pobraniem, Przedpłata, Płatność kartą w paczkomacie, PayU, BLIK, Paynow, Przelewy online, Płatność kartą online
  • Check installments
  • Oblicz_raty_duckblue

Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.

Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.

Warm Audio WA73-EQ – jednokanałowy preamp 73 dla zwykłych ludzi

Jeśli istnieje jeden typ preampu-korektora, który profesjonalni realizatorzy jednoznacznie mogliby uznać za ten, który definiuje brzmienie płyt pop/rock od wielu dekad, to z całą pewnością byłby to przedwzmacniacz mikrofonowy typu 73. Preampy typu 73 były masowo używane do nagrywania w studiu i warunkach live przez wiele lat i do dziś uważane są za „Świętego Graala” wśród przedwzmacniaczy mikrofonowych. W skład „rodziny” Warm Audio WA73 wchodzą jednokanałowe i dwukanałowe przedwzmacniacze typu 73 (z korektorem i bez), z których każdy stanowi hołd oddany brytyjskiej historii realizacji dźwięku.

Gdy Warm Audio zdecydowało się na wypuszczenie WA73-EQ, koniecznością było spełnienie wymogów klasycznej konstrukcji, jak i jej działania. Barwa i przyjemny charakter nadawany brzmieniu przez klasyczne preampy mikrofonowe typu 73 są tak wyjątkowe i znajome, że Warm Audio miało ochotę na wypuszczenie naprawdę wiernych brzmieniowo replik. Po latach badań i rozwoju, starannej inżynierii wstecznej i bardzo wielu godzinach odsłuchu przyszła na świat rodzina WA73-EQ!

WA73-EQ to butikowy preamp (eq), który każdy zabrałby na bezludną wyspę, ale można go również sklasyfikować jako urządzenie do ciężkiej pracy w studiu i warunkach live. Klasyczne przedwzmacniacze typu 73 znane są jako uniwersalne narzędzia, współpracujące z mikrofonami wszystkich typów: od pojemnościowych, przez dynamiczne, po wstęgowe. WA73-EQ jednakowo świetnie sprawdza się w przypadku wszystkich typów mikrofonów i źródeł dźwięku: wokale, gitary akustyczne/elektryczne, bas, perkusja, instrumenty perkusyjne, orkiestra, instrumenty klawiszowe, a nawet jako narzędzia do kształtowania brzmienia poszczególnych partii, jak i całych miksów. Dzięki 80 dB wzmocnienia, ścieżce sygnału zbudowanej wyłącznie na elementach dyskretnych, symetryzowanej transformatorem Carnhill – nie ma takiego zadania związanego z nagrywaniem, miksowaniem czy ogólnie z realizacją nagrań, z którym nie poradziłby sobie WA73-EQ.

Specjalne brytyjskie transformatory Carnhill

Miłośnicy klasycznych preampów 73 bardzo ekscytują się podzespołami tych urządzeń. Popularnym tematem dyskusji są transformatory sygnałowe. Na przestrzeni lat klasyczne urządzenia vintage wykorzystywały różne wersje transformatorów, ale najbardziej pożądane były pierwsze wersje. Uważane są za najlepszy wybór ze względu na ich płynną i „pobłażliwą” naturę. Przy mocniejszych ustawieniach przyjemnie nasycają dźwięk i znane są z doprowadzania realizatorów do łez, gdy słyszą oni, jak pięknie teraz brzmią ich miksy! Warm Audio ściśle współpracowało z Carnhill Transformers z Cambridgeshire w Wielkiej Brytanii, w celu skonstruowania wiernych reprodukcji tych najbardziej pożądanych, pierwszych wersji tych transformatorów. My w Warm Audio nie słyszeliśmy jeszcze współczesnego preampu typu 73, który brzmiałby tak przyjemnie i „muzycznie”, co nasz WA73-EQ z tymi specjalnymi, wspaniałymi transformatorami.

Ręczny montaż

Klasyczne preampy typu 73 często były lutowane ręcznie i tak samo jest w przypadku WA73-EQ! Według znawców to pożądane, klasyczne brytyjskie brzmienie po części uzyskiwane jest dzięki ręcznie montowanej konstrukcji. WA73-EQ jest autentycznie składany ręcznie, łącznie z podzespołami umieszczanymi na płytach drukowanych, które są montowane ręcznie.

Kondensatory i ścieżka sygnału

Ważnym elementem tych klasycznych, brytyjskich układów, o którym rzadko się rozmawia, są różne typy zastosowanych kondensatorów i tranzystora wyjściowego. Stwierdziliśmy, że ważne jest zachowanie integralności oryginalnej konstrukcji, i w ścieżce sygnału użyliśmy kondensatorów tantalowych i polistyrenowych oraz wybraliśmy tranzystor wyjściowy, który daje łagodniejsze brzmienie przy dużym wzmocnieniu, niż w przypadku większości współczesnych replik modelu 73.

Brytyjskie potencjometry z przełącznikiem Blore Edwards

Ważnym elementem klasycznego, brytyjskiego brzmienia, o którym rzadko się rozmawia, są różne typy kondensatorów i tranzystora wyjściowego stosowane w układach typu 73. Stwierdziliśmy, że ważne jest zachowanie integralności wczesnych brytyjskich konstrukcji i użyliśmy w ścieżce sygnału kondensatorów tantalowych i polistyrenowych oraz wybraliśmy tranzystor wyjściowy, który daje łagodniejsze brzmienie przy dużym wzmocnieniu, niż ma to miejsce w przypadku większości współczesnych replik preampów typu 73.

Parametry techniczne

  • Jednokanałowy, brytyjski przedwzmacniacz mikrofonowy pracujący w klasie A typu 73 z korektorem,
  • Produkowane w Wielkiej Brytanii, specjalne transformatory Carnhill,
  • Produkowane w Wielkiej Brytanii potencjometry koncentryczne z przełącznikiem (do korekcji),
  • Montowany i składany ręcznie,
  • 80 dB wzmocnienia – regulacja przełącznikiem krokowym,
  • Układ oparty wyłącznie na elementach dyskretnych,
  • Przycisk TONE – zmienia impedancje transformatora wejściowego w celu zmiany brzmienia,
  • Przełącznik polaryzacji,
  • Zasilanie fantomowe 48V,
  • Bazujący na cewce indukcyjnej korektor 3-pasmowy,
  • Wzmacnianie/tłumienie niskich częstotliwości – 35, 60, 110, 220 Hz,
  • Wzmacnianie/tłumienie średnich częstotliwości – 360, 700, 1600, 3200, 4800, 7200 Hz,
  • Wzmacnianie/tłumienie wysokich częstotliwości -10,12,16 kHz,
  • Dodatkowe punkty korekcji wysokich częstotliwości w stosunku do klasycznego 1073,
  • 4-pozycyjny filtr górnoprzepustowy, oparty na cewce indukcyjnej: 50, 80, 160 i 300 Hz,
  • Wejścia mikrofonowe XLR (z przodu i z tyłu),
  • Wejście liniowe TRS,
  • Gniazda insert TS (wysyłka/powrót),
  • Wyjścia liniowe XLR i TRS,
  • Wejście instrumentalne Direct In,
  • Regulacja poziomu sygnału wyjściowego,
  • Diody wskazujące poziom sygnału,
  • Pasmo przenoszenia od 20Hz do 20 kHz, +/- 5 dB,
  • Montaż w racku 19″,
  • Gniazdo zasilania IEC 115V/230V.