Waldorf Iridium - nowa era syntezy
Waldorf Iridum sprawił, że wszystko to co dotychczas uznawano za niemożliwe, stało się możliwe. Ten sam, potężny silnik syntezy znany z Quantum został skompresowany do małego formatu desktopowego. Podążając śladami swojego większego brata, Iridium posiada wszystkie cechy znane z Waldorf Quantum, zachowując nieograniczone możliwości kreowania brzmień – a jednocześnie mieszcząc się przy tym na każdym biurku lub na każdej scenie!
Iridium wyposażony jest w aż 16 głosów – to dwukrotnie większa ilość niż w Quantum! Każdy głos posiada 3 oscylatory, potrafiące działać w jednym z pięciu trybów syntezy – Wavetable,
Waveform (czyli Virtual Analog), Particle (Sample i Granular), Resonator oraz zupełnie nowy tryb Kernel (pozwalający między innymi na zmianę pojedynczego oscylatora na… 6 sub-oscylatorów z modulacją FM). Na każdy z głosów przypadają również aż 3 filtry z możliwością wyboru trybu pracy – które w dodatku działają w pełnym trybie stereofonicznym, zachowując stereo na całym torze sygnału.
Logiczna i łatwa do przyswojenia struktura
Wszystkie główne parametry posiadają własne, dedykowane pokrętła dostępne na przednim panelu urządzenia, a pozostałe funkcje można kontrolować za pomocą czytelnego, kolorowego ekranu dotykowego oraz przypisywalnych enkoderów. Korzystając z Iridium, nie będziesz musiał przebijać się przez kolejne ekrany menu – zamiast tego będziesz mógł oddać się tworzeniu, dostając wygodny workflow, za którym będziesz tęsknił w innych syntezatorach!
Różnice między Iridium a Quantum:
- 16 głosów w Iridium - zamiast 8 w Quantum
- 16 padów w układzie 4x4, z możliwością wyzwalania nut, akordów, arpeggio i sekwencji – zamiast klawiatury 61 klawiszy
- Cyfrowe (ale stereofoniczne!) filtry zamiast analogowych
- 2 wyjścia audio zamiast 4 w Quantum
- Dodatkowe wejścia CV do modulacji parametrów
Oprócz tych różnic – wszystko inne działa dokładnie tak, jak w Waldorf Quantum.
Dane techniczne:
- 16-głosowy, polifoniczny syntezator
- Silnik syntezy wspólny z Waldorf Quantum
- 3 stereofoniczne oscylatory z 5 algorytmami na każdy głos
- Trzy filtry (24dB/12dB LP/HP/BP) na każdy głos
- Tryby emulacji filtra Nave, Largo, PPG, Quantum i StateVariable
- 6 LFO z ogromnymi możliwościami edycji (możliwe przebiegi od 100Hz aż do 1024 taktów synchronizowanych pod MIDI!)
- 6 obwiedni z możliwością zapętlenia przebiegu
- Komplex – wielopoziomowe LFO/modulator obwiedni
- Zaawansowana matryca modulacji z miejscem na 40 powiązań
- Sekwencer krokowy z możliwością wprowadzania dźwięków i automatyzacji parametrów
- Polifoniczny aftertouch możliwy po MIDI
- Kompresor na wyjściu audio
- Sloty na 5 efektów, włączając phaser, flanger, chorus, reverb, overdrive, EQ i inne
- Import i eksport ustawień, presetów i sampli z kart SD oraz dysków USB
Fizyczne złącza:
- Stereofoniczne wyjście audio TS
- Stereofoniczne wejście audio TS do nagrywania sampli i przetwarzania sygnału
- Najwyższej klasy konwertery A/D i D/A pracujące w 24 bitach
- Wyjście słuchawkowe z oddzielną regulacją poziomu
- 4 konfigurowalne wejścia CV z możliwością dowolnego przypisania w Mod Matrix
- 4 stałe złącza CV - Gate In, Trigger In, Clock In, Clock Out
- USB typu A pozwalające na podłączenie kontrolerów MIDI przez USB (USB MIDI Host!) oraz dysków twardych i pamięci flash
- USB typu B do pracy z komputerem i innymi urządzeniami class-compliant (w tym obsługa iOS)
- Wejście karty microSD do ładowania sampli, presetów i aktualizacji firmware
- DIN MIDI In, Out, Thru
- Wbudowany zasilacz – podłączenie standardowym kablem „komputerowym”
Budowa i rozmiar:
- W pełni metalowa obudowa, aluminiowe pokrętła
- 440mm szerokości, 305mm długości i 85mm wysokości (razem z gałkami)
- Waga 5,4kg