Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.
Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski
Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.
KMS 104 plus to studyjny mikrofon wokalny do użytku scenicznego z kapsułą pojemnościową Neumann i wszystkimi zaletami wytrzymałego mikrofonu scenicznego: doskonałą ochroną przed popem, ogromnymi możliwościami SPL i wysoką odpornością na sprzężenia zwrotne dzięki ciasnemu kardioidalnemu wzorowi. W porównaniu do KMS 104, KMS 104 plus oferuje rozszerzone pasmo przenoszenia basów.
KMS 104 plus przenosi studyjną jakość dźwięku na scenę. W przeciwieństwie do zwykłych mikrofonów scenicznych, które wykorzystują kapsuły dynamiczne, KMS 104 plus jest wyposażony w prawdziwą kapsułę mikrofonu pojemnościowego, oferującą doskonałą klarowność, która sprawiła, że mikrofony studyjne Neumann są znane na całym świecie. Jednocześnie KMS 104 plus posiada wytrzymałość wymaganą od mikrofonu scenicznego, obalając tym samym mit, że mikrofony pojemnościowe muszą być "delikatne". KMS 104 plus może wytrzymać ogromne poziomy ciśnienia akustycznego do 150 dB bez zacinania się, a jego ciasny kardioidalny wzór zapewnia wysokie wzmocnienie przed sprzężeniem zwrotnym. KMS 104 plus ma znacznie gładszą charakterystykę częstotliwościową niż mikrofony dynamiczne i przewiewną górę. W porównaniu do mikrofonów dynamicznych, Neumann KMS 104 plus ma znacznie lepszą odpowiedź przejściową, co skutkuje bardziej bezpośrednim i emocjonalnym dźwiękiem wokalu. W praktyce: zrozumiałość bez wysiłku, bez zwykłych wzmocnień EQ - co dodatkowo poprawia odporność na sprzężenia zwrotne.
Jako mikrofon sceniczny, KMS 104 plus jest zoptymalizowany do bliskiego mikrofonowania; stały filtr dolnozaporowy kompensuje efekt zbliżeniowy i zapewnia czysty bas. W porównaniu do KMS 104, KMS 104 plus kładzie dodatkowy nacisk na dolny rejestr (100-150 Hz), nadając w ten sposób więcej "wagi" i "ciepła" głosom, które mogą brzmieć zbyt "lekko" z KMS 104. Wersja plus jest szczególnie popularna wśród wokalistek.
Maskownica wykonana jest z hartowanej stali i posiada wysoce skuteczny wewnętrzny ekran pop, który również utrzymuje wilgoć z dala od kapsuły. Dzięki starannej inżynierii Neumanna, te filtry akustyczne nie powodują żadnych problemów z sybilancją. Wzmacniacz głowicy jest chroniony przez grubościenną obudowę. Jego beztransformatorowe wyjście minimalizuje zakłócenia elektromagnetyczne, takie jak szumy. Ze względu na niską impedancję wyjściową wynoszącą zaledwie 50 omów, KMS 104 plus może obsługiwać bardzo długie przewody o długości do 300 m (1000 stóp) bez strat transmisji.
KMS 104 plus został zaprojektowany przede wszystkim jako ręczny mikrofon wokalny, ale może być również używany do innych zastosowań scenicznych, ze względu na wysoką zdolność SPL i szeroki zakres dynamiki. Przykłady obejmują perkusję, saksofon, trąbkę, puzon, harmonijkę ustną, gitarę akustyczną i kolumny gitarowe. KMS 104 plus jest również doskonałym mikrofonem do nagrywania w domu i zastosowań nadawczych. Ponieważ KMS 104 plus jest zoptymalizowany do bliskiego umieszczenia mikrofonu, będzie on zbierał suchy dźwięk z bardzo małą ilością otoczenia, co jest dużą zaletą w nieobrobionych pomieszczeniach.
Akustyczna zasada działania | Przetwornik gradientu ciśnienia |
Wzór kierunkowy | kardioidalny |
Zakres częstotliwości | 20 Hz - 20 kHz |
Czułość przy 1 kHz do 1 kohm | 4,5 mV/Pa ± 1 dB equ. -47 dBV |
Impedancja znamionowa | 50 omów |
Impedancja znamionowa obciążenia | 1 kohm |
Równoważny poziom szumów, CCIR | 28 dB |
Równoważny poziom szumów, ważony A | 18 dB-A |
Maksymalny SPL dla THD 0,5% | 150 dB |
Stosunek sygnału do szumu, CCIR (dla 94 dB SPL) | 66 dB |
Stosunek sygnału do szumu, ważony A (dla 94 dB SPL) | 76 dB |
Maksymalne napięcie wyjściowe | 12 dBu |
Napięcie zasilania (P48, IEC 61938) | 48 V ± 4 V |
Pobór prądu (P48, IEC 61938) | 3,5 mA |
Złącze dopasowujące | XLR 3 F |
Masa | ok. 300 g |
Średnica | 48 mm |
Długość | 180 mm |