Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.
Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski
Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.
KMS 105 to studyjny mikrofon wokalny do zastosowań scenicznych. Jego precyzyjnie wykonana kapsuła pojemnościowa oferuje prawdziwą jakość dźwięku Neumann, w połączeniu ze wszystkimi zaletami wytrzymałego mikrofonu scenicznego: doskonałą ochroną przed popem, niskim poziomem szumów obsługi, ogromnymi możliwościami SPL i wysoką odpornością na sprzężenia zwrotne dzięki ciasnej superkardioidalnej charakterystyce.
KMS 105 przenosi studyjną jakość dźwięku na scenę. W przeciwieństwie do zwykłych mikrofonów scenicznych, które wykorzystują kapsuły dynamiczne, KMS 105 jest wyposażony w prawdziwą kapsułę mikrofonu pojemnościowego, oferującą doskonałą klarowność, która sprawiła, że mikrofony studyjne Neumann stały się znane na całym świecie. Jednocześnie KMS 105 posiada wytrzymałość wymaganą od mikrofonu scenicznego, obalając tym samym mit, że mikrofony pojemnościowe muszą być "kruche". KMS 105 może wytrzymać ogromne poziomy ciśnienia akustycznego do 150 dB bez zacinania się, a jego ciasny, niezależny od częstotliwości wzór superkardioidalny zapewnia wysokie wzmocnienie przed sprzężeniem zwrotnym. KMS 105 ma znacznie gładszą charakterystykę częstotliwościową niż mikrofony dynamiczne i przewiewną górę. W porównaniu do mikrofonów dynamicznych, Neumann KMS 105 ma znacznie lepszą odpowiedź przejściową, co skutkuje bardziej bezpośrednim, bardziej emocjonalnym dźwiękiem wokalu. W praktyce: zrozumiałość bez wysiłku, bez zwykłych wzmocnień EQ - co dodatkowo poprawia odporność na sprzężenia zwrotne.
Jako mikrofon sceniczny, KMS 105 jest zoptymalizowany do bliskiego mikrofonowania; stały filtr dolnoprzepustowy kompensuje efekt zbliżeniowy i zapewnia czysty bas, nawet jeśli usta wokalisty dotykają mikrofonu. Maskownica wykonana jest z hartowanej stali i posiada starannie zaprojektowany wielopoziomowy filtr pop wykonany z drucianej gazy. Pomimo swojej skuteczności, ten filtr akustyczny nie powoduje żadnych problemów z sybilancją ani nie pogarsza kierunkowości kapsuły. Wzmacniacz słuchawkowy jest chroniony przez grubościenną obudowę. Jego beztransformatorowe wyjście minimalizuje zakłócenia elektromagnetyczne, takie jak szumy. Ze względu na niską impedancję wyjściową wynoszącą zaledwie 50 omów, KMS 105 może obsługiwać bardzo długie przewody o długości do 300 m (1000 stóp) bez strat transmisji.
KMS 105 został zaprojektowany przede wszystkim jako ręczny mikrofon wokalny, ale może być również używany do innych zastosowań scenicznych, ze względu na wysoką zdolność SPL i szeroki zakres dynamiki. Przykłady obejmują perkusję, saksofon, trąbkę, puzon, harmonijkę ustną, gitarę akustyczną i kolumny gitarowe. Dzięki doskonałej jakości dźwięku, KMS 105 jest również doskonałym mikrofonem do nagrywania w domu i zastosowań nadawczych. Ponieważ jest zoptymalizowany pod kątem bliskiego umieszczenia mikrofonu, KMS 105 wychwyci suchy dźwięk z bardzo małą atmosferą, co jest dużą zaletą w nieprzetworzonych pomieszczeniach.
Wzorzec kierunkowy | Superkardioidalny |
Zakres częstotliwości | 20 Hz - 20 kHz |
Czułość przy 1 kHz do 1 kohm | 4,5 mV/Pa ± 1 dB equ. -47 dBV |
Impedancja znamionowa | 50 omów |
Impedancja znamionowa obciążenia | 1 kohm |
Równoważny poziom szumów, CCIR | 28 dB |
Równoważny poziom szumów, ważony A | 18 dB-A |
Maksymalny SPL dla THD 0,5% | 150 dB |
Stosunek sygnału do szumu, CCIR (dla 94 dB SPL) | 66 dB |
Stosunek sygnału do szumu, ważony A (dla 94 dB SPL) | 76 dB |
Maksymalne napięcie wyjściowe | 12 dBu |
Napięcie zasilania (P48, IEC 61938) | 48 V ± 4 V |
Pobór prądu (P48, IEC 61938) | 3,5 mA |
Złącze dopasowujące | XLR 3 F |
Masa | ok. 300 g |
Średnica | 48 mm |
Długość | 180 mm |