Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.
Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski
Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.
Wprowadzony w 1951 roku model M 49 zrewolucjonizował technologię studyjną dzięki bezstopniowej, zdalnie przełączanej charakterystyce kierunkowości. I, oczywiście, z jego nieporównywalnie pełnym, jedwabistym dźwiękiem, który odcisnął swoje piętno na niezliczonych nagraniach do dziś. M 49 V jest tym, na co wielu z niecierpliwością czekało: reedycją zgodną z oryginalnymi specyfikacjami!
M 49 to świetny mikrofon pod każdym względem. Równie imponujący jak jego fizyczny wygląd jest jego nieporównywalny dźwięk. Dzięki rewolucyjnej technologii M 49 wyznaczył zupełnie nowe standardy. M 49 to prawdziwa legenda marki Neumann.
Cel sam w sobie był wielki: na początku lat 50. we współpracy z Nordwestdeutscher Rundfunk (północno-zachodnioniemiecki nadawca radiowo-telewizyjny) opracowano mikrofon referencyjny, który miał zastąpić wszystkie poprzednie. Zamiast konieczności wymiany kapsuły w celu zmiany charakterystyki kierunkowej, M 49 umożliwiał zdalne sterowanie charakterystyką kierunkową z poziomu zasilacza - w sposób ciągły. Dzięki zrównoważonej charakterystyce częstotliwościowej we wszystkich wzorcach kierunkowych, od dookólnego przez kardioidalny do ósemkowego, w tym ustawienia pośrednie, M 49 jest prawdziwie uniwersalnym mikrofonem: czy to orkiestra, fortepian, trąbka czy wokal, M 49 nadaje się do nagrań wszelkiego rodzaju na najwyższym poziomie. W rezultacie M 49 był i nadal jest bardzo poszukiwany. Żaden inny mikrofon Neumann ery lampowej nie był produkowany dłużej: od 1951 do 1971 roku. Niezliczone legendarne nagrania, od jazzu po współczesny pop, noszą jego elegancką sygnaturę dźwiękową. M 49 jest nieodłączną częścią DNA Neumann.
Nareszcie legenda znów jest dostępna! M 49 V to reedycja ostatniej wersji c. Przez lata M 49 był stale ulepszany: pierwotnie zainstalowana lampa Hiller MSC2 została zastąpiona lampą Telefunken AC701, a następnie AC701k. Te i inne zmiany w obwodzie poprawiły stosunek sygnału do szumu, zakres dynamiki i odporność na zakłócenia. Równolegle wydano wersję nadawczą, M 249, ze złączem odpornym na zakłócenia radiowe.
M 49 V wykorzystuje ten sam obwód co M 49 c, ale z subminiaturową lampą o jeszcze niższym poziomie szumów. Ponieważ zakłócenia o wysokiej częstotliwości dramatycznie wzrosły z powodu sieci telefonii komórkowej i WiFi, złącze odporne na zakłócenia RF zostało zaadoptowane z M 249.
Dołączona jednostka sterująca wzorcem NM V została zaprojektowana tak, aby automatycznie zapewniać optymalne napięcie grzałki zarówno dla M 49 V, jak i dowolnego historycznego M 49; automatycznie dostosowuje się również do lokalnego napięcia sieciowego. Dodatkowo, zestaw M 49 V zawiera kultowe mocowanie jarzmowe, którego elastyczne pozycjonowanie przyczyniło się do ogromnej popularności M 49. Zestaw M 49 V jest dostarczany w wysokiej jakości walizce, która, podobnie jak cały mikrofon, jest produkowana ręcznie w Niemczech.
M 49 V ma dwa wewnętrzne przełączniki, których można użyć do ustalenia kompatybilności z różnymi historycznymi wariantami obwodów (patrz poniżej, "Krótka historia M 49").
W standardowym stanie dostawy M 49 V jest w pełni kompatybilny z ostatnim historycznym wariantem M 49 c z górnoprzepustowym 1. rzędu przy 30 Hz.
Za pomocą wewnętrznego przełącznika S4 częstotliwość górnoprzepustową można obniżyć do 12 Hz. Skutkuje to niską charakterystyką częstotliwościową wczesnych M 49 (bez przyrostka) do 1957 roku, które nie miały jeszcze tego górnoprzepustu. Jednocześnie zachowana jest pewna ochrona przed infradźwiękami.
Korzystając z wewnętrznego przełącznika S2, M 49 V można ustawić na stały wzór kardioidalny, tak jak było to możliwe w historycznym wariancie M 49 b. Dezaktywuje to regulację wzorca; czułość wzrasta o około 2 dB, a równoważny poziom hałasu spada o około 3 dB. To ustawienie jest przydatne, jeśli M 49 V ma być używany wyłącznie w trybie kardioidalnym, np. dla wokalu lub mowy.
Akustyczna zasada działania | Przetwornik gradientu ciśnienia |
Zmienna charakterystyka | kierunkowa |
Zakres częstotliwości | 40 Hz - 16 kHz |
Czułość przy 1 kHz do 1 kohm | 6,5/8/10 mV/Pa ± 1 dB -43,5/-42/-40 dBV |
Impedancja znamionowa | 200 omów |
Impedancja znamionowa obciążenia | 1000 omów |
Równoważny poziom szumów, CCIR | 32/30/30 dB |
Równoważny poziom hałasu, ważony A | 21/20/19 dB-A |
Maksymalny SPL dla THD 0,5% | 125 dB (kardioida) |
Stosunek sygnału do szumu, CCIR (dla 94 dB SPL) | 62/64/64 dB |
Stosunek sygnału do szumu, ważony A (dla 94 dB SPL) | 73/74/75 dB |
Maksymalne napięcie wyjściowe | 300 mV ~ - 8 dBu |
Zasilanie | NM V |
Wymagane złącza / Przewód mikrofonowy | KC 5 (7-stykowy) |
Wymagane złącza / zasilacz - wyjście | XLR 3 F |
Masa | 800 g |
Średnica | 80 mm |
Długość | 163 mm |