RME FireFace UCX II - Interfejs audio

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: RME
  • Kod producenta: 4260123363376
  • Dostępność: Jest Jest

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed obniżką: 5 147,99 zł brutto
  • Cena netto: 4 438,21 zł 5 459,00 zł
  • szt.
  • RATY Credit Agricole, Płatność w sklepie, gotówka / karta, Tradycyjny przelew bankowy, eRaty Santander Consumer Bank, Płatność za pobraniem, Przedpłata, Płatność kartą w paczkomacie, PayU, BLIK, Paynow, Przelewy online, Płatność kartą online
  • Sprawdź raty
  • Oblicz_raty_duckblue

Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.

Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.

RME FireFace UCX II - Interfejs Audio USB [20 IN/ 20 OUT]

Fireface UCX II to ściśle zintegrowane rozwiązanie pro audio w ultrakompaktowym formacie, przeznaczone do nagrań studyjnych i koncertowych. Kontynuuje ono długą tradycję RME w projektowaniu kompaktowych, zaawansowanych interfejsów, mieszczących się w pojedynczych urządzeniach wielkości half-rack, które zwykle były rozłożone na dwa lub trzy 19-calowe panele.

Najbardziej wydajny i przenośny interfejs RME Audio USB

Ten wyjątkowy system audio jest w stanie przesyłać analogowe i cyfrowe dane audio bezpośrednio do komputerów z systemem Windows i Mac. Najnowsza technologia plug and play gwarantuje prostą instalację nawet dla niedoświadczonego użytkownika. Liczne unikatowe funkcje, takie jak dobrze przemyślane okno dialogowe ustawień i zintegrowane rozwiązanie routingu, zapewniają szybką, wygodną i wydajną obsługę Fireface UCX II.

Fireface UCX II posiada dwa przedwzmacniacze mikrofonowo-liniowe w konfiguracji combo XLR na panelu przednim, wraz z dwoma cyfrowo sterowanymi wejściami liniowymi/instrumentalnymi, a także gniazdo słuchawkowe, różne przyciski do regulacji, wyświetlacz i główne pokrętło głośności. Z tyłu znajduje się zestaw dziesięciu analogowych, symetrycznych wejść i wyjść liniowych, we/wy MIDI, we/wy ADAT, AES/EBU i we/wy SPDIF, USB 2.0, jak również włączane we/wy word clock.

Dzięki SteadyClock FS, Fireface UCX II posiada najnowszą technologię zegara i tłumienia zniekształceń jittera firmy RME. SteadyClock FS, oparty na zegarze femtosekundowym, redukuje zniekształcenia jittera podczas konwersji do i z formatu analogowego na wszystkie formaty cyfrowe do najniższego poziomu w historii.

Tryb stand-alone. Pełna funkcjonalność autonomiczna

Kontroluj wszystkie procesy bezpośrednio z panelu przedniego interfejsu. W trybie samodzielnym masz zapewniony wygodny, bezpośredni dostęp do wszystkich funkcji UCX II. Cztery przyciski i enkoder, czytelny kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości oraz przemyślana struktura menu pozwalają użytkownikowi na szybką zmianę i konfigurację ustawień urządzenia. Dodatkowo pamięć wewnętrzna pozwala na trwałe zapisanie sześciu różnych stanów urządzenia. Dzięki temu Fireface UCX II może pracować w pełni samodzielnie, bez podłączonego komputera. W trybie autonomicznym może przekształcić się w zupełnie inne urządzenia za pomocą prostego kliknięcia przycisku. Ponadto TotalMix FX może być również sterowany poprzez MIDI.

40-kanałów gotowych dla twojego mobilnego systemu nagrywania

DURec jest zintegrowanym cyfrowym rejestratorem wszystkich wejść i wyjść bezpośrednio w pamięci USB za pomocą tylnego portu USB. Umożliwia nagrywanie na pendrive’ach lub dyskach twardych o pojemności do 2 TB. Funkcja nagrywania jest zapewniona przez wewnętrzny procesor DSP, a zatem jest niezależna od podłączonego komputera Windows lub Mac. Ten port USB może być alternatywnie wykorzystany do bezpośredniego podłączenia opcjonalnego pilota zdalnego sterowania RME ARC USB.

Funkcja Direct USB Recording przekształca Fireface UCX II w samodzielny rejestrator terenowy i potężny wielokanałowy odtwarzacz live dla wcześniejszych nagrań, np. dla wirtualnych prób dźwięku. Koncerty, próby zespołów lub spontaniczne jam session mogą być bezpośrednio nagrywane i odtwarzane z nośnika – nawet całkowicie samodzielnie, bez komputera i oprogramowania. Wszystkie kanały wejściowe i wyjściowe mogą być indywidualnie wybierane do nagrywania i odtwarzania.

Potężne aplikacje do miksowania, monitorowania i pomiarów w zestawie

Fireface UCX II wyposażony jest w mikser TotalMix FX DSP oferujący wszechstronne opcje routingu i monitorowania, jak również analizator DIGICheck pozwalający na pomiar i analizę cyfrowego sygnału w obu kierunkach z maksymalną precyzją. TotalMix FX może całkowicie zastąpić zewnętrzny mikser, umożliwiając tworzenie wielu miksów monitorowych bez latencji z wykorzystaniem bloków EQ, Dynamics, Reverb i Delay dla dowolnych wyjść, w tym głównych monitorów i miksów słuchawkowych dla muzyków.

Dodatkowo TotalMix Remote zwiększa moc interfejsu poprzez umożliwienie zdalnego sterowania z urządzeń iOS oraz komputerów PC/Mac. Aplikacja jest pilotem zdalnego sterowania dla TotalMix FX, służącym do sterowania sprzętowym mikserem i efektami w interfejsach audio RME. TotalMix Remote odzwierciedla aktualny stan systemu macierzystego na iPadzie i komputerach Windows/Mac – cały stan miksowania, kompletny routing, wszystkie ustawienia efektów, aż po mierniki poziomów i wszystko to w czasie rzeczywistym. Z łatwością można dostosować wszystkie ustawienia miksera i efektów na odległość, poprzez Ethernet i WiFi.

Wyjścia sprzężone stałoprądowo – Sterowanie napięciowe CV/Gate

Większość interfejsów audio jest tradycyjnie projektowana z tak zwanymi „wyjściami sprzężonymi zmiennoprądowo”, gdzie kondensatory są używane do odfiltrowania ekstremalnie niskich częstotliwości.

Częstotliwości te są wprawdzie generalnie uważane za niepożądane w sygnale audio – jako zmniejszające headroom i potencjalnie powodujące uszkodzenia innych urządzeń – ale jednym z przykładów, w którym sprzężenie DC pozostaje pożądane, jest świat syntezatorów modularnych, gdzie statyczne lub wolno poruszające się sygnały są używane do regulacji różnych parametrów takich jak wartości wysokości dźwięku lub LFO.

Wszystkie wyjścia liniowe Fireface UCX II są w pełni sprzężone stałoprądowo, co pozwala na wysyłanie napięć sterujących (CV) lub informacji Gate do syntezatorów modularnych (takich jak popularne formaty Eurorack i Moog/MOTM/Synthesizers) oraz innego sprzętu studyjnego.

Audio bez sterowników

Fireface UCX II pracuje w dwóch różnych trybach: opartym na sterownikach USB2 oraz Class Compliant. Tryb Class Compliant jest standardem, który jest natywnie obsługiwany przez systemy operacyjne takie jak Windows, Mac OSX i dystrybucje Linux. Nie są wymagane żadne dodatkowe sterowniki, urządzenie zostanie bezpośrednio rozpoznane po załadowaniu firmware’u CC. Natywnie dostępne funkcje będą ograniczone w porównaniu do tych, które zapewnia sterownik RME dla UCX II.

TotalMix FX – miksowanie i routing z doskonałymi funkcjami dla studia i pracy na żywo

Od 2001 roku TotalMix dodał nieograniczony routing i miksowanie do interfejsów audio RME. Jego unikalna zdolność do tworzenia tylu niezależnych submiksów, ile jest dostępnych kanałów wyjściowych, uczyniła go najbardziej uniwersalnym i potężnym mikserem w swoim rodzaju.

DigiCheck – tajna broń w pomiarach audio wysokiej rozdzielczości

Interfejsy RME Audio to nie tylko profesjonalny cyfrowy interfejs audio, lecz także wyjątkowe oprogramowanie, które jest dostępne za darmo: DIGICheck, do pomiaru, testowania, mierzenia i analizowania cyfrowych strumieni audio.

RME USB – Przenoszenie dźwięku z najniższą latencją i przy wiodącej w branży stabilności

Korzystaj ze swojego interfejsu audio RME na komputerach Mac i PC dzięki niezawodnym, stabilnym i regularnie aktualizowanym sterownikom do naszych produktów. A ponieważ RME Audio tworzy własny rdzeń interfejsu, nie jest zależne od stron trzecich w zakresie aktualizacji, modyfikacji lub poprawek błędów, dzięki czemu klienci mogą korzystać z najnowszych systemów operacyjnych bez przerw i opóźnień.

SteadyClock FS – Zegar cyfrowy klasy referencyjnej

Doskonała wydajność we wszystkich trybach zegara i wysokiej jakości konwersja analogowa, aby usłyszeć swój mix taki, jaki jest, z najmniejszymi zniekształceniami i największą odpornością na jittera.

Analogowy
AD, wejście liniowe 5-8, tył

  • Rozdzielczość AD: 24 bity
  • Stosunek sygnał/szum (SNR): 112 dB RMS nieważone, 115 dBA
  • Pasmo przenoszenia częstotliwości @ 44,1 kHz, -0,1 dB: 5 Hz - 20,8 kHz
  • Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 3 Hz - 45,8 kHz
  • Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 2 Hz - 92 kHz
  • THD: < -110 dB, < 0,00032 %.
  • THD+N: < -104 dB, < 0,00063 %.
  • Separacja kanałów: > 110 dB
  • Wejście: 6,3 mm TRS jack, elektronicznie zbalansowane
  • Impedancja wejściowa: 8 kOhm niezbalansowana, 12 kOhm zbalansowana
  • Czułość wejściowa przełączana na +19 dBu i +13 dBu
  • Zmienne wzmocnienie: 0 do +12 dB
  • Minimalny poziom dla 0 dBFS: +1 dBu, -1.2 dBV

Line In 3-4, przód

Jak AD, ale:

  • Dodatkowy stopień wzmocnienia: 0 do +12 dB
  • Maksymalny poziom wejściowy, +19 dBu, Gain 0 dB: Linia +19 dBu, Inst +13 dBu
  • Maksymalny poziom wejściowy, +13 dBu, Gain 12 dB: Linia +1 dBu, Inst -5 dBu
  • Impedancja wejściowa: Instrument 1 MOhm. Linia 13 kOhm zbalansowana, 9 kOhm niezbalansowana
  • Wzmocnienie wejściowe Inst: +6 dB
  • Tryb wejściowy: Linia zbalansowana (TRS), Inst niezbalansowany (TS)

Wejścia mikrofonowe 1-2, przód

Jak AD, ale:

  • Wejście: XLR, elektronicznie zbalansowane
  • Impedancja wejściowa: 5.4 kOhm
  • Zakres wzmocnienia: 75 dB
  • Maksymalny poziom wejściowy, Gain 0 dB: +18 dBu
  • Maksymalny poziom wejściowy, Gain 75 dB: -57 dBu
  • EIN: -128 dBu A-ważone, wzmocnienie 60 dB, 150 Ohm, 20 Hz - 20 kHz

Line In 1-2

Jak AD, ale:

  • Wejście: TRS, elektronicznie symetryczne
  • Impedancja wejściowa: 10 kOhm, zbalansowana, 5 kOhm, niezbalansowana
  • Maksymalny poziom wejściowy, Gain 0 dB: +24 dBu
  • Maksymalny poziom wejściowy, Wzmocnienie 75 dB: -51 dBu

DA, wyjścia liniowe 1-6, tył

  • Rozdzielczość: 24 bit
  • Zakres dynamiki (DR): 112 dB RMS nieważone, 115 dBA
  • Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,5 dB: 5 Hz - 20,8 kHz
  • Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 5 Hz - 45 kHz
  • Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 5 Hz - 89 kHz
  • THD: < -108 dB, < 0,0004 %.
  • THD+N: < -104 dB, < 0,00063 %.
  • Separacja kanałów: > 110 dB
  • Maksymalny poziom wyjściowy: +19 dBu
  • Wyjście: 6,3 mm TRS jack, serwo-zbalansowane
  • Impedancja wyjściowa: 75 Ohm
  • Przełączalny poziom wyjściowy +19 dBu, +13 dBu, +4 dBu

DA - Stereofoniczne wyjście monitorowe (7-8)

Jak DA, ale:

  • Wyjście: 6,3 mm TRS stereo jack, niezbalansowane
  • Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS, wysoki: +19 dBu
  • Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS, niski: +4 dBu
  • Impedancja wyjściowa: 1 Ohm
  • Maksymalna moc na kanał przy obciążeniu 32 Ohm, 0.1% THD: 210 mW (2.6 Vrms, +10.5 dBu)

MIDI

  • 1 x MIDI I/O poprzez 5-pinowe gniazdo DIN
  • Izolacja galwaniczna przez optoizolowane wejście
  • Tryb Hi-speed: Jitter i czas odpowiedzi typowo poniżej 1 ms
  • Oddzielne 128-bajtowe FIFO dla wejścia i wyjścia

Cyfrowy

  • Zegary: Wewnętrzne, ADAT, AES, SPDIF, zegar słowny
  • Tłumienie jittera zegarów zewnętrznych: > 50 dB (2,4 kHz)
  • Efektywny wpływ jitteru zegara na konwersję AD i DA: bliski zeru
  • PLL zapewnia zerowy dropout, nawet przy jitterze przekraczającym 100 ns.
  • Digital Bitclock PLL dla bezproblemowej pracy ADAT z różnymi prędkościami.
  • Obsługiwane częstotliwości próbkowania: 28 kHz do 200 kHz

Wejścia cyfrowe
AES/EBU

  • 1 x XLR, transformatorowo zbalansowane, izolowane galwanicznie, zgodnie z AES3-1992
  • Stopień wejściowy o wysokiej czułości (< 0,3 Vpp)
  • Kompatybilny z SPDIF (IEC 60958)
  • Akceptuje format konsumencki i profesjonalny
  • Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
  • Tłumienie jittera: > 50 dB (2,4 kHz)

SPDIF 

  • 1 x RCA, zgodnie z IEC 60958
  • Stopień wejściowy o wysokiej czułości (< 0,3 Vpp)
  • Akceptuje format konsumencki i profesjonalny, ochrona przed kopiowaniem zostanie zignorowana
  • Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
  • Tłumienie jittera: > 50 dB (2,4 kHz)

ADAT

  • 1 x TOSLINK, format zgodny ze specyfikacją Alesis
  • Standard: 8 kanałów 24 bit, do 48 kHz
  • Double Speed (S/MUX): 4 kanały 24 bity, 96 kHz
  • Quad Speed (S/MUX4): 2 kanały 24 bit 192 kHz
  • Bitclock PLL zapewnia doskonałą synchronizację nawet przy pracy z różnymi prędkościami
  • Zakres blokady: 31,5 kHz - 50 kHz
  • Tłumienie jittera: > 50 dB (2,4 kHz)
  • Kompatybilność z SPDIF (automatyczne wykrywanie)

Word Clock

  • BNC
  • Maks. napięcie wyjściowe: 5 Vpp
  • Napięcie wyjściowe @ zakończenie 75 Ohm: 4.0 Vpp
  • Impedancja wyjściowa: 10 Ohm
  • Zakres częstotliwości: 27 kHz - 200 kHz

Ogólne

  • Zasilanie: zasilacz zewnętrzny
  • Typowy pobór mocy: 13 Watt
  • Prąd przy napięciu roboczym 12 V: 910 mA (11 W)
  • Wymiary z uszami stelaża, pełna głębokość (WxHxD): 265 x 44 x 155 mm (10,5" x 1,73" x 6,1")
  • Wymiary bez uszu stojaka, głębokość korpusu (WxHxD): 215 x 44 x 130 mm (8,5" x 1,73" x 5,1")
  • Waga: 910 g ( 2,0 lbs)
  • Zakres temperatur: +5° do +50° Celsjusza (41° F do 122°F)
  • Wilgotność względna: < 75%, bez kondensacji