Choć pierwotnie inspirowane kostkami dźwiękowymi 5C sprzed dekad, Avantone MixCubes stały się standardem w studiach na całym świecie i numerem 1 wśród najlepiej sprzedających się głośników tego typu w historii.
Cel techniczny
Kostki Avantone Active Mixcubes zostały zaprojektowane jako miniaturowe, szerokopasmowe, aktywne monitory referencyjne o wysokiej rozdzielczości, przeznaczone dla stałych lub mobilnych konfiguracji. Drugim aspektem inżynierskim było stworzenie ponadczasowej konstrukcji, która będzie uzupełnieniem jednego przetwornika szerokopasmowego.
Wydajność
Studia używają przede wszystkim większych dwu- i trójdrożnych monitorów zaprojektowanych tak, aby reprezentowały szeroki zakres referencyjny przy wyższych poziomach odsłuchu. Jednak w nowej epoce High Definition Audio, wciąż istnieje potrzeba, aby usłyszeć jak będzie brzmiał Twój miks, gdy będzie on odtwarzany przez małe systemy, takie jak telewizory, radia, komputery, radia samochodowe, stacje dokujące iPoda, itp. Ważne jest, aby oceniać miksowanie częściowo w oparciu o odsłuch monitorów referencyjnych, które nie będą wprowadzać anomalii tonalnych spowodowanych zwrotnicami lub słabszymi przetwornikami szerokopasmowymi. Szczególną uwagę zwraca się zawsze na krytyczne obszary średniego zakresu wokali/gitar/instrumentów klawiszowych. To właśnie tam posiadanie szerokopasmowego monitora bez zwrotnicy jest naprawdę odkrywcze. Dziesięć miesięcy porównawczego odsłuchu i doskonalenia w zakresie badań i rozwoju poszło w kierunku brzmienia Avantone MixCubes. Rezultatem jest bardzo płynne brzmienie, zwiększenie zakresu brzmienia w stosunku do oryginalnych głośników 5C Sound Cubes. Testy odsłuchowe ujawniły, że MixCubes mają gładką, bardziej otwartą, przejrzystą górną część pasma z rozszerzonym basem przy jednoczesnym zachowaniu ich podstawowego, oryginalnego charakteru.
Konstrukcja obudowy
Oryginalne monitory 5C Sound Cubes™ zostały wykonane z płyty wiórowej 1/2″ pokrytej papierem kontaktowym o strukturze drewna klejonego. Zdecydowano się na użycie grubszej, gęstszej płyty MDF ze względu na jej wysoką sztywność i nieodłączne cechy związane z niskim rezonansem. Rozpoczęto od konstrukcji zamkniętej sześcianu o średnicy 165 mm (6 1/2″) z zaokrąglonymi krawędziami. Następnie wybrano eleganckie poliuretanowe wykończenie o wysokim połysku „RETRO-CREAM”. Oryginały miały albo wkręty albo w późniejszych modelach plastikowe kołki wiążące zamontowane na wpuszczonym plastikowym kielichu. Avantone zmodyfikowało je na wysokiej klasy niklowane, obrabiane maszynowo kołki z litego metalu (podwójny rozstaw) montowane na czarnej, anodowanej, frezowanej aluminiowej płycie. Następnie dodano podkładkę z neoprenu o grubości 7 mm wbudowaną w podstawę obudowy, która służy jako antypoślizgowy izolator akustyczny. Dodatkowo, dla kreatywnych sytuacji montażowych, wbudowano w podstawę standardowy gwint do statywu mikrofonowego 5/8″-27.
Konstrukcja przetwornika
Oryginały były podstawowym 5″ projektem tłoczonej ramki. Avantone zaprojektowało opatentowany 5,25-calowy aluminiowy odlew, który przewyższa wydajność oryginałów. Ramka montażowa jest następnie polerowana w celu nadania jej eleganckiego wyglądu. Papierowy stożek, wybrany ze względu na swój muzyczny charakter, został zaprojektowany i wykonany na zamówienie z najlepszej nowozelandzkiej masy celulozowej z dodatkiem włókien miki, aby uzyskać mniejszą wagę i sztywność. Ekran z tkaniny został wykonany w Japonii z zachowaniem dokładnych, jednolitych tolerancji grubości. Płyta górna i T-Yoke przetwornika wykonane są ze stali niskowęglowej Sumitomo 1008, co umożliwia uzyskanie najwyższej modelowanej gęstości strumienia w szczelinie. Magnesy są wykonane w klasie Y- 40 GRADE (MIL-SPEC), co daje 1,2 kg. Konstrukcja silnika o dużej mocy i niskich zniekształceniach.
Konstrukcja wzmacniacza
Avantone zaprojektowało moduł wzmacniacza od podstaw, aby był prawdziwym profesjonalnym wzmacniaczem. Zawiera on w sobie koncepcję „overkill” w doborze komponentów, jak również bezpieczeństwo. W rezultacie otrzymujemy bezkompromisowy wzmacniacz o solidnej charakterystyce headroomu, który będzie rywalizował z dużo droższymi wzmacniaczami studyjnymi.
Specyfikacja techniczna Avantone Mixcube Active Red Pair:
- Typ systemu: Aktywna, ekranowana, pełnozakresowa para stereo
- Pasmo przenoszenia: 90 Hz – 17000 Hz (użyteczny zakres muzyczny)
- Impedancja: Nominalnie 8 ohm
- Maksymalny SPL: 104 db @ 1 m = 1%THD (PINK NOISE)
- Typ wzmacniacza: Klasa A/B
- Moc wzmacniacza: 60 W RMS@ .005% THD (1 kHz)
- Pasmo przenoszenia wzmacniacza: 22 Hz-50 kHz +0 dB/- 3 dB (90 Hz-50 kHz +/-0dB)
- Szum: S/N -113 dB
- Czułość: 0 dBu (.775VRMS) wejście przy maksymalnej głośności (+6 dB) = 104 dB SPL
- Przetwornik: Własna konstrukcja 5,25″ odlewana aluminiowa rama / papierowy stożek / ekranowany.
- Obudowa: uszczelniona / 18 mm MDF / Dacron
- Wejścia: XLR i TRS (COMBO JACK) +4/zbalansowane i -10 niezbalansowane
- Waga: 3,2 kg (jeden monitor)
- Wymiary: 16,5 cm x 16,5 cm x 16,5 cm (jeden monitor)