Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.
Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski
Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.
Iridium to trzy oscylatory z pięcioma różnymi trybami pracy, trzy filtry stereo na głos, sześć obwiedni i sześć LFO, kolorowy ekran dotykowy do szybkiej nawigacji oraz matryca modulacji z czterdziestoma slotami.
Po wprowadzeniu Iridium jako wysokiej klasy syntezatora w kompaktowym, biurkowym formacie, rozwijamy tę koncepcję z modelem Iridium Keyboard. Ten model otrzymał kompletnie nową 49-klawiszową pół ważoną klawiaturę FATAR TP/8SK z polifonicznym aftertouchem – i czym możemy się pochwalić – to jej pierwsza implementacja na świecie! Razem z rozszerzonym panelem przednim oferującym kontrolę jednego pokrętła na funkcję, dodane zostało również 6 programowalnych przycisków makr, które użytkownik może dowolnie przypisać do szerokiej gamy funkcji dla jeszcze płynniejszej kontroli w trakcie użytkowania.
Dzięki polifonicznemu aftertouchowi brzmienie Waldorf Iridium Keyboard może zmieniać się wyjątkowo płynnie w trakcie gry na żywo. Wykonawcy mogą grać i przytrzymać jednocześnie dowolną ilość klawiszy, a następnie przesuwać każdy palec z osobna. Innymi słowy, na poszczególne klawisze wpływa nacisk każdego palca, tworząc w ten sposób na przykład indywidualne strumienie danych do celów modulacji, podczas gdy w przypadku monofonicznego aftertoucha wszystkie zagrane nuty będą reagowały w ten sam sposób. Razem z potężną matrycą modulacji oferującą 40 oddzielnych opcji przypisania, każdą oferującą oddzielnie ustawienia dla źródła, ilość oraz celu, Iridium Keyboard pozwala na ogromne możliwości modulacji – tak jak wersja desktopowa. Warto zaznaczyć, że Iridium Keyboard pozwala również na przetwarzanie danych MPE (MIDI Polyphonic Expression) dając możliwość kontroli wiele parametrów różnych nut oddzielnie, co pozwala na zbliżenie się do charakteru instrumentu akustycznego pod względem naturalnej polifonicznej kontroli nad dźwiękiem.
Naturalnie inne wymiary urządzenia względem oryginalnego designu Iridium otworzyły nowe możliwości – pozwoliło to m.in. na umieszczenie większej ilości potencjometrów i na workflow jedno-pokrętło-na-funkcję oraz bardzo czuły ekran dotykowy, który daje możliwość interaktywnej pracy z wybraną stroną MODE (klikając w wybrany przyciski LFO, OSC 1, OSC, 2, OSC 3, FILTERS, MOD I EFFECTS), zmianę parametrów oraz wszystkie dodatkowe informacje. Waldorf Iridium Keyboard posiada również 6 w pełni programowalnych przycisków makr oraz sąsiadujące koła Pitch i Mod, które mogą pozwalają na dopisanie funkcji dla lepszej kontroli, a finalnie dać możliwość podniesienia jakości Twojego występu.
Dźwięki z flagowego syntezatora Quantum można wygodnie załadować do Iridium Keyboard i vice versa.
Iridium Keyboard – z jego wysokiej klasy industrialnym designem posiadają znaki rozpoznawcze Axla Hartmanna – zajmuje miejsce w drzewie genealogicznym niemieckich syntezatorów wysokiej jakości, jako kolejny bezpośredni potomek legendarnej serii syntezatorów PPG Wave, która odcisnęła swoje piętno w latach osiemdziesiątych charakterystycznym dźwiękiem syntezy wavetable. Muzycznie tak Iridium, jak i Iridium Keyboard wnoszą znacznie więcej niż jego uznany przodek oferując 5 różnych modeli syntezy dla każdego z trzech oscylatorów (OSC 1, OSC 2, OSC 3):
Inne ciekawe funkcje obejmują trzy stereo ścieżki filtrów cyfrowych na głos, które w przekonujący sposób obejmują wszystkie możliwe klasyczne warianty filtrów — różne filtry cyfrowe są dodatkowo oferowane przez sekcję FORMER, takie jak Comb, klasyczne górno- i pasmowoprzepustowe Waldorfa oraz filtry wycinające z naszych syntezatorów software’owych Largo i Nave, a także modele PPG, wraz z efektami wzmacniania sygnału, takimi jak Drive i Bit Crusher i nie tylko; sześć obwiedni, sześć LFO i wiele więcej dostępnych do użycia jako źródła w matrycy modulacji, które można przekierować do prawie każdej wartości numerycznej w klawiaturze Iridium.
Pod względem połączeń Waldorf Iridium Keyboard komunikuje się ze światem zewnętrznym dzięki dwóm wejściom audio (do przetwarzania sygnałów zewnętrznych); Wejścia CV oraz złącza Gate In i Trigger In (do przekazywania sygnałów zewnętrznych do matrycy modulacji); Połączenia Clock In i Clock Out (w celu synchronizacji z innym sprzętem); złącza USB i DIN MIDI; Port USB Host (przewidywany dla urządzeń MIDI, a także obsługujący wymianę danych); Wejścia pedałów sterowania i sustain; wyjście słuchawkowe (z dedykowaną regulacją głośności); i wreszcie dwa wyjścia audio.
Waldorf Iridium Keyboard zawiera 1680 brzmień zaprogramowanych przez grupę znanych projektantów dźwięku, takich jak: Howard Scarr, Richard Devine, Kurt Ader, BT, Matt Johnson, Reinhold Heil, Jörg Hüttner, Mike Huckaby, Thorsten Quaeschning and Sascha Dikiciyan.
Matt Johnson z Jamiroquai również przetestował instrument, żeby pokazać jego możliwość:
3 Oscylatory
Tryby działania oscylatorów:
3 Stereo filtry na głos
Ścieżka audio true stereo
Podwójny filtr cyfrowy:
Digital Former:
Modulatory:
Matryca modulacji:
Klawiatura
Cechy dodatkowe:
Ekran:
Brzmienia:
Złącza:
Połączenia CV:
Ogólne: