Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.
Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski
Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.
Manley Stereo Variable MU Limiter Compressor to dynamiczny procesor sygnałowy wykorzystujący podwójną lampę triodową 5670 do redukcji i kompresji szczytów. Lampa jest stale re-biasowana przez prostowane lampowo napięcia sterujące, co powoduje płynną zmianę wzmocnienia.
Variable Mu Limiter Compressor to klej, który spaja miks, krystalizując go w profesjonalny, końcowy produkt. W pełni lampowa, w pełni transformatorowa i w pełni amerykańska legenda. Teraz modyfikacja High Pass Side Chain jest dostępna w standardzie.
Manley Variable Mu Limiter Compressor jest najlepiej sprzedającym się produktem Manley od wielu lat. Jest to jeden z niewielu kompresorów, który stał się prawdziwym standardem w studiach masteringowych i przyczynił się do powstania większości przebojowych płyt w ciągu ostatniej dekady, a w kolejnej będzie prawdopodobnie tak samo. „Mu” w lampowej nomenklaturze oznacza gain/wzmocnienie, a Variable Mu jest zastrzeżonym znakiem towarowym dla tego limitera-kompresora. Pracuje on, wykorzystując „zdalne odcięcie” lub zmianę biasu lampy elektronowej w celu osiągnięcia kompresji. Cenny klasyczny Fairchild 670 również korzysta z tej techniki i jest jednym z niewielu znanych nam w pełni lampowych kompresorów, które tak działają. Nawet w sidechain świecą się lampy prostownicze. Jak to działa? Unikalna podwójna trioda 5670 znajduje się w centrum akcji redukcji szczytów i kompresji, jest ona stale re-biasowana przez prostowane lampowo napięcia sterujące, co powoduje, że lampa ta płynnie zmienia swoje wzmocnienie. Tak po prostu.
Tryb COMPRESS ma współczynnik kompresji o „miękkim kolanie” 1,5 do 1, natomiast tryb LIMIT ma „twarde kolano” i zaczyna się od 4 do 1 i przechodzi do bardziej radykalnego współczynnika 20 do 1 przy ograniczeniu powyżej 12 dB. Co ciekawe, kolano staje się coraz bardziej miękkie wraz ze zwiększaniem poziomu ograniczania. Można kreatywnie wykorzystać zniekształcenia, które pojawiają się przy mocniejszym odkręceniu gałki Input i przykręceniu Output przy zastosowaniu bardzo małej lub żadnej kompresji.
Można zauważyć, że Variable Mu Limiter Compressor posiada wspólną regulację poziomu wejściowego, ale nie należy wyciągać wniosków, że nie nadaje się do mono. Dostępna jest osobna regulacja progów i poziomów wyjściowych do przeprowadzania kompensacji, więc zawsze można dostosować indywidualne poziomy źródeł w innym punkcie, prawda? Przewaga regulacji wejścia stereo staje się wyraźna po przełączeniu się w tryb LINK, i właśnie to kompresor Variable Mu Limiter Compressor robi lepiej niż cokolwiek innego: końcowy miks lub kompresja i ograniczanie podczas masteringu. Jak to ujął jeden z recenzentów: „To jak nakładanie bitej śmietany na miks”. Mmmmmm. Pycha.