Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.
Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski
Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.
KM 184 to najnowocześniejszy mikrofon pojemnościowy z małą membraną o jednolitej, niezależnej od częstotliwości kardioidalnej charakterystyce kierunkowej. Jego bardzo naturalny, przejrzysty dźwięk z bardzo niskim szumem własnym i wysoką zdolnością SPL sprawiły, że KM 184 stał się światowym standardem scenicznym i studyjnym dla wielu zastosowań, od klasycznego fortepianu po ciężką metalową perkusję.
Podczas gdy wiele mikrofonów w dzisiejszych czasach ma na celu dodanie własnego brzmienia, istnieje wiele zastosowań, które wymagają wiernego odtworzenia oryginalnego wydarzenia akustycznego, bez dodawania lub usuwania czegokolwiek. Właśnie tam pojawia się Neumann Series 180.
Neumann Series 180 składa się z trzech elementów o różnych wzorach przetworników: KM 183 (dookólny), KM 184 (kardioidalny) i KM 185 (hiperkardioidalny), pokrywając w ten sposób większość zastosowań scenicznych i studyjnych. Ponieważ mikrofony z serii 180 nie są modułowe, są one bardziej opłacalne niż modułowe mikrofony z serii KM A i KM D (które oferują szeroką gamę wymiennych głowic kapsuł dla analogowych i cyfrowych stopni wyjściowych).
Pomimo atrakcyjnej ceny, KM 184 oferuje najnowocześniejszą inżynierię Neumanna. Jego kardioidalny wzór jest niezależny od częstotliwości; odrzucanie dźwięku z tyłu (180°) jest doskonałe, nawet przy niskich częstotliwościach. W praktycznym zastosowaniu nie ma zabarwienia dźwięku w szerokim kącie odbioru, co ma kluczowe znaczenie w konfiguracjach z wieloma mikrofonami i dla precyzyjnego obrazowania stereo / surround. Pasmo przenoszenia KM 184 jest bardzo gładkie i liniowe, z lekkim podbiciem wysokich tonów w okolicy 9 kHz, co dodaje brzmieniu blasku. Innowacyjny beztransformatorowy wzmacniacz głowicy oferuje szeroki zakres dynamiki 125 dB i został starannie zaprojektowany, aby zachować integralność dźwiękową kapsuły. KM 184 ma bardzo niski poziom szumów własnych wynoszący zaledwie 13 dB-A i może obsługiwać wysokie poziomy ciśnienia akustycznego do 138 dB bez zniekształceń. Ze względu na stopień wyjściowy o niskiej impedancji, KM 184 może obsługiwać długie przewody o długości do 300 metrów (1000 stóp) bez strat transmisji.
KM 184 to uniwersalny mikrofon do zastosowań studyjnych i scenicznych. Jego transparentne brzmienie sprawia, że KM 184 jest doskonałym mikrofonem do instrumentów akustycznych, takich jak fortepian, perkusja, bębny, gitara akustyczna, kontrabas, skrzypce, wiolonczela, instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane. KM 184 może być używany zarówno przez solistów, jak i zespoły. Dzięki doskonałemu zachowaniu poza osią, KM 184 jest doskonałym mikrofonem do nagrywania stereo i surround z doskonałym obrazowaniem. Chociaż KM 184 nie jest specjalnie zoptymalizowany pod kątem ludzkiego głosu, jest często używany do klasycznych wokali i wszędzie tam, gdzie autentyczność dźwięku jest najważniejsza. Ze względu na niewielkie rozmiary, KM 184 jest wizualnie dyskretny i dobrze nadaje się do zastosowań telewizyjnych i radiowych.
Akustyczna zasada działania | Przetwornik gradientu ciśnienia |
Wzór kierunkowy | kardioidalny |
Zakres częstotliwości | 20 Hz - 20 kHz |
Czułość przy 1 kHz do 1 kohm | 15 mV/Pa ± 1 dB |
Impedancja znamionowa | 50 omów |
Impedancja znamionowa obciążenia | 1 kohm |
Równoważny poziom szumów, CCIR | 22 dB |
Równoważny poziom szumów, ważony A | 13 dB-A |
Maksymalny SPL dla THD 0,5% | 138 dB |
Stosunek sygnału do szumu, CCIR (dla 94 dB SPL) | 72 dB |
Stosunek sygnału do szumu, ważony A (dla 94 dB SPL) | 81 dB |
Maksymalne napięcie wyjściowe | 10 dBu |
Napięcie zasilania (P48, IEC 61938) | 48 V ± 4 V |
Pobór prądu (P48, IEC 61938) | 3,2 mA |
Złącze dopasowujące | XLR 3 F |
Masa ok. | 80 g |
Średnica | 22 mm |
Długość | 107 mm |