Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.
Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski
Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.
Nord Lead A1 to syntezator o rewelacyjnym brzmieniu, działający w oparciu o technologię modelowania analogowego, z uproszczonym i przez to oferującym potężne możliwości interfejsem użytkownika. Lead A1 idealnie sprawdza się we wszystkich gatunkach muzycznych zarówno na scenie, jak i w studiu nagrań. Dzięki dokładnie przemyślanemu interfejsowi użytkownika Lead A1 zachęca do eksperymentów, umożliwia szybsze programowanie barw i zapewnia fantastyczne rezultaty brzmieniowe.
Sercem syntezatora Lead A1 jest nowa sekcja modelowania analogowego. Do czynienia mamy z wirtualnie analogową syntezą na zupełnie nowym, najwyższym poziomie. Dzięki temu, na drodze modelowania odtworzyć można z niespotykanym dotąd realizmem cały, analogowy tor sygnałowy. To daje nieograniczone możliwości brzmieniowe.
Lead A1 to syntezator niezwykle wszechstronny i uniwersalny. Ze swoją 24-głosową polifonią i czterema działającymi równolegle warstwami brzmień daleko wykracza ponad to, co potrafią modne ostatnio, jednak ograniczone w kwestiach możliwości repliki syntezatorów analogowych.
Za podstawę projektu Lead A1 posłużył zupełnie nowy, przemyślany w detalach panel sterowania. Taki układ interfejsu zaprojektowano kierując się życzeniami profesjonalnych użytkowników – nawet tych najbardziej doświadczonych w programowaniu – którzy zawsze chcą uzyskać idealne brzmienie w studiu lub na koncercie, tak szybko, jak to możliwe. Lead A1, z nową, unikalną sekcją oscylatora, zaprogramowaną wstępnie matrycą modulacji i uproszczoną sekcją obwiedni ADR, pozwala na szybkie tworzenie barw i łatwe eksperymenty z dźwiękiem. Teraz wszystkie, niesamowite barwy możesz tworzyć znacznie szybciej, niż to zazwyczaj jest możliwe w instrumentach o takim potencjale.
W nowej sekcji oscylatora Lead A1 znalazło się 47 różnego rodzaju przebiegów, od klasycznych fal analogowych do cyfrowych harmonicznych i nieharmonicznych. Dzięki unikalnym ustawieniom konfiguracji programowanie przebiega znacznie szybciej niż do tej pory. Zacznij od wyboru fali dla Oscylatora, wybierz jedno z ustawień konfiguracji OSC CONFIG – Pitch, Detune, Shape, Sync, Sub Mix, FM, AM lub Noise – i użyj pokrętła Adjust, aby dopasować ustawienia tej konfiguracji. W rezultacie programowanie staje się niezwykle łatwe, bez konieczności typowej, skomplikowanej edycji parametrów toru sygnałowego, cały czas z możliwością eksperymentowania. Taki sposób tworzenia dźwięków zachwyci zarówno zaawansowanych jak i mniej doświadczonych programistów barw.
Pitch
– regulacja wysokości dźwięku oryginalnego oscylatora.
DeTune
– sygnał drugiego oscylatora, z regulacją wysokości dźwięku.
Sub Mix
– sygnał drugiego oscylatora, z wyborem kształtu przebiegu i wysokości dźwięku.
Shape
– kształtowanie przebiegów Panel Analog, Extended Analog i Fixed Pulse za pomocą tradycyjnych metod, pozostałe przebiegi zmieniane są na drodze procesu kształtowania spektralnego.
Sync
– symulacja Hard Sync poprzez dodanie dodatkowego oscylatora służącego za referencyjny dla synchronizacji.
FM
– modulacja oscylatora 1 w wysokich częstotliwościach, za pomocą fali sinus z oscylatora 2. Do wyboru jest kilka różnych zakresów wysokości dźwięku dla oscylatora 2 (od -12 do +48 półtonów).
AM
– tworzenie amplitudy modulacji (Amplitude Modulation) z wykorzystaniem drugiego oscylatora.
Noise
– dodanie szumu do oryginalnego sygnału, z ustawieniem poziomów za pomocą Osc Control.
W sekcji filtra Lead A1 znajdują się klasyczne filtry Low Pass 12 i 24 dB, High Pass i Band Pass, a także pierwszorzędne symulacje filtrów diodowego i drabinkowego z legendarnych syntezatorów Mini i TB-303, wykorzystane także w modelu Lead 4. Dzięki technologii modelowania filtry z Lead A1 oddają prawdziwy charakter i reakcję oryginałów, co pozwala na wszechstronne kształtowanie brzmienia z najwyższą precyzją. Filtry działają niezwykle płynnie i cechuje je ciepły, analogowy charakter.
Lead A1 posiada LFO z wyborem kształtu fali i trój-fazową obwiednię modulacji ADR. Częstotliwość LFO można zsynchronizować z zegarem master clock, natomiast obwiednię modulacji można wyzwalać ustawieniami Velocity i/lub przez LFO. Dostępna jest również funkcja działania odwrotnego Invert. Dzięki intuicyjnemu rozmieszeniu funkcji na panelu przednim, aktualne ustawienia modulacji są zawsze widoczne, co ułatwia kreowanie niesamowitych barw.
W sekcji efektów Lead A1 znajdziemy dwa, nowe i niezwykłe modele efektów analogowych – Ensemble i Chorus, stworzone na wzór efektów z konkretnych syntezatorów analogowych. Efekty te nadają brzmieniu klasycznego ciepła i analogowego charakteru. Oprócz tego, dla każdej warstwy, dostępne są znakomicie brzmiące efekty Ring Modulation, Phaser, Flanger lub Drive, oraz dodatkowo osobny Delay i Reverb.
Morph to klasyczna dla syntezatorów Nord funkcja, pozwalająca równocześnie sterować dowolnymi parametrami Lead A1 za pomocą koła modulacji, sterownika nożnego lub dynamiką (velocity). Funkcja Morph jest bardzo łatwa w użyciu – przytrzymaj przycisk Morph i wybierz ustawienie dowolnie wybranej gałki.
Unikalnym rozwiązaniem w Nord Lead A1 jest nowy przycisk LIKE, prosta i absolutnie praktyczna funkcja do użycia w trakcie tworzenia brzmień. Kiedy programujesz barwy, często nie masz pewności, czy barwa brzmi już idealnie. Teraz możesz po prostu “Polubić” to, co stworzyłeś w Lead A1 zapisując brzmienie w domyślnej komórce i kontynuować edycję. Możesz polubić nawet do 50 różnych wersji i przełączać się między nimi porównując polubione brzmienia, albo wrócić do jednej wybranej wersji wśród „polubionych” i poddać ją dalszej edycji. Kiedy skończysz, zapisujesz ulubioną barwę lub barwy do pamięci Lead A1.
Twórz różne odmiany wybranej barwy korzystając ze znanej z modelu Lead 4 funkcji Mutate. Zakres zmiany barwy dla jednego a może wszystkich parametrów ustawiasz wcześniej w procentach. Oprócz tego dostępna jest też szalona funkcja Randomize, za pomocą której stworzysz zupełnie nowe brzmienie wybierając dla wszystkich parametrów ustawienia losowe.
Z zupełnie nowym, “Tłustym-Jak-Trzeba” trybem Unison Lead A1 może stanąć w szranki z dowolnym, klasycznym instrumentem analogowym.
Syntezator Lead A1 posada cztery niezależne Arpeggiatory, działające w trybach Up/Down oraz Random, z przebiegami obejmującymi zakres do 4 oktaw. Wszystkie lub dowolny z arpeggiatorów można zsynchronizować z zegarem Master Clock instrumentu.
W sercu Lead A1 tyka zegar Master Clock, do którego można synchronizować Arpeggiator, LFO oraz efekt Delay. Tempo Master Clock w ustawieniu slave można przyporządkować do tempa podanego z zewnątrz za pomocą MIDI. Przycisk Tap-tempo, służy do nabicia tempa do rytmu granego przez perkusistę lub tempa podkładów muzycznych.
Cztery identyczne syntezatory o tak potężnych możliwościach uruchomione razem dają efekt zapierający dech w piersiach. W trybie Split na każdą stronę przypadają dwie barwy. Dzięki funkcji Hold możesz przytrzymać wybrane brzmienie pod spodem, na wierzchu używając w tym czasie innego brzmienia.
Nowością w Lead A1 jest tryb Multi-Edit do edycji i sterowania brzmieniami z czterech warstw równocześnie. Gdy zapiszesz ten tryb jako część programu Performance, możesz w czasie rzeczywistym kontrolować wszystkie cztery brzmienia Lead A1.
Lead A1 posiada cztery niezależne wyjścia audio, z możliwością skierowania każdej z czterech warstw brzmieniowych syntezatora na osobne wyjście. Co więcej, każde z brzmień można ustawić w panoramie za pomocą regulacji dostępnej na panelu górnym Lead A1.
Wraz z Lead A1 użytkownik otrzymuje oprogramowanie Nord Sound Manager dla systemów OS X i Windows. Sound Manager to specjalna, prosta w obsłudze aplikacja, służąca do organizacji, archiwizacji i transferu programów brzmieniowych.
Lead A1 obsługuje MIDI przez USB, zatem syntezator można szybko i wygodnie połączyć z sekwencerem lub oprogramowaniem Sound Manager. Wszystkie pokrętła Lead A1 wysyłają komunikaty MIDI Control.
Lead A1 i Lead A1R, tak jak wszystkie instrumenty Nord, są produkowane ręcznie, z dbałością o najmniejsze detale i jakość, w zakładach Norda w Sztokholmie.
W wersja z klawiaturą montowana jest 49-klawiszowa klawiatura Fatar® o super szybkiej reakcji. Wersja rack/desktop, nie licząc klawiszy, koła modulacji i sterownika pitch, posiada w 100% identyczny zestaw funkcji co wersja z klawiaturą, i nadaje się do użycia zarówno na scenie jak i w studio.
Wyposażone w pełni metalową obudowę, solidne regulatory i stworzone z najwyższą dbałością o jakość syntezatory Lead A1 i A1R to instrumenty, które posłużą ci do końca życia, a nawet jeszcze dłużej.