Nord Lead A1

  • Добавить рецензию:
  • Производитель: Nord
  • Код производителя: 834035001202
  • Наличие: Jest Jest

  • Price history
    The lowest price 30 days before the discount: 5,834.00 zł брутто
  • Цена нетто: 4,742.28 zł 5,833.00 zł
  • шт.
  • RATY Credit Agricole, Płatność w sklepie, gotówka / karta, Tradycyjny przelew bankowy, eRaty Santander Consumer Bank, Płatność za pobraniem, Przedpłata, Płatność kartą w paczkomacie, PayU, BLIK, Paynow, Przelewy online, Płatność kartą online
  • Check installments
  • Oblicz_raty_duckblue

Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.

Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.

Nord Lead A1 – szybki i skuteczny

Nord Lead A1 to syntezator o rewelacyjnym brzmieniu, działający w oparciu o technologię modelowania analogowego, z uproszczonym i przez to oferującym potężne możliwości interfejsem użytkownika. Lead A1 idealnie sprawdza się we wszystkich gatunkach muzycznych zarówno na scenie, jak i w studiu nagrań. Dzięki dokładnie przemyślanemu interfejsowi użytkownika Lead A1 zachęca do eksperymentów, umożliwia szybsze programowanie barw i zapewnia fantastyczne rezultaty brzmieniowe.

Najważniejsze informacje

Oscylatory

  • Unikalna sekcja oscylatorów
  • 8 konfiguracji parametrów oscylatora
  • Pitch, Detune, Shape, Sync, AM, Noise, Sub Mix, FM
  • Tradycyjne, analogowe i cyfrowe przebiegi
  • Tryb Unison

Modulacja

  • LFO z 5 rodzajami przebiegów
  • Obwiednia modulacji
  • LFO działa jako dodatkowa obwiednia ModEnv

Filtry

  • Filtry dolnoprzepustowe o nachyleniu 12 i 24 dB/okt.
  • Filtry górno-przepustowy i pasmowo-przepustowy
  • Symulacje filtrów tranzystorowego i diodowego drabinkowego z syntezatorów Mini (Moog) i TB-303

Efekty

  • Ensemble, Chorus, Phaser, Flanger, Ring Modulator, Drive

Tryb Performance

  • 4-częściowy multitimbral
  • Synchronizacja Arpeggiatora, LFO i efektu delay przez Master Clock
  • Funkcja Morph obsługiwana za pomocą koła modulacji i dynamiką Velocity
  • MIDI przez USB

Nowe funkcje w Nord Lead A1

  • Mutator NOWOŚĆ
  • Przycisk Like NOWOŚĆ
  • Super tłusty tryb Unison

Najlepsze modelowanie analogowe…

Sercem syntezatora Lead A1 jest nowa sekcja modelowania analogowego. Do czynienia mamy z wirtualnie analogową syntezą na zupełnie nowym, najwyższym poziomie. Dzięki temu, na drodze modelowania odtworzyć można z niespotykanym dotąd realizmem cały, analogowy tor sygnałowy. To daje nieograniczone możliwości brzmieniowe.
Lead A1 to syntezator niezwykle wszechstronny i uniwersalny. Ze swoją 24-głosową polifonią i czterema działającymi równolegle warstwami brzmień daleko wykracza ponad to, co potrafią modne ostatnio, jednak ograniczone w kwestiach możliwości repliki syntezatorów analogowych.

… w połączeniu z najbardziej intuicyjnym interfejsem

Za podstawę projektu Lead A1 posłużył zupełnie nowy, przemyślany w detalach panel sterowania. Taki układ interfejsu zaprojektowano kierując się życzeniami profesjonalnych użytkowników – nawet tych najbardziej doświadczonych w programowaniu – którzy zawsze chcą uzyskać idealne brzmienie w studiu lub na koncercie, tak szybko, jak to możliwe. Lead A1, z nową, unikalną sekcją oscylatora, zaprogramowaną wstępnie matrycą modulacji i uproszczoną sekcją obwiedni ADR, pozwala na szybkie tworzenie barw i łatwe eksperymenty z dźwiękiem. Teraz wszystkie, niesamowite barwy możesz tworzyć znacznie szybciej, niż to zazwyczaj jest możliwe w instrumentach o takim potencjale.

Sekcja oscylatorów

W nowej sekcji oscylatora Lead A1 znalazło się 47 różnego rodzaju przebiegów, od klasycznych fal analogowych do cyfrowych harmonicznych i nieharmonicznych. Dzięki unikalnym ustawieniom konfiguracji programowanie przebiega znacznie szybciej niż do tej pory. Zacznij od wyboru fali dla Oscylatora, wybierz jedno z ustawień konfiguracji OSC CONFIG – Pitch, Detune, Shape, Sync, Sub Mix, FM, AM lub Noise – i użyj pokrętła Adjust, aby dopasować ustawienia tej konfiguracji. W rezultacie programowanie staje się niezwykle łatwe, bez konieczności typowej, skomplikowanej edycji parametrów toru sygnałowego, cały czas z możliwością eksperymentowania. Taki sposób tworzenia dźwięków zachwyci zarówno zaawansowanych jak i mniej doświadczonych programistów barw.

Konfiguracje w sekcji Oscylatora

Pitch
– regulacja wysokości dźwięku oryginalnego oscylatora.

DeTune
– sygnał drugiego oscylatora, z regulacją wysokości dźwięku.

Sub Mix
– sygnał drugiego oscylatora, z wyborem kształtu przebiegu i wysokości dźwięku.

Shape
– kształtowanie przebiegów Panel Analog, Extended Analog i Fixed Pulse za pomocą tradycyjnych metod, pozostałe przebiegi zmieniane są na drodze procesu kształtowania spektralnego.

Sync
– symulacja Hard Sync poprzez dodanie dodatkowego oscylatora służącego za referencyjny dla synchronizacji.

FM
– modulacja oscylatora 1 w wysokich częstotliwościach, za pomocą fali sinus z oscylatora 2. Do wyboru jest kilka różnych zakresów wysokości dźwięku dla oscylatora 2 (od -12 do +48 półtonów).

AM
– tworzenie amplitudy modulacji (Amplitude Modulation) z wykorzystaniem drugiego oscylatora.

Noise
– dodanie szumu do oryginalnego sygnału, z ustawieniem poziomów za pomocą Osc Control.

Filtry

W sekcji filtra Lead A1 znajdują się klasyczne filtry Low Pass 12 i 24 dB, High Pass i Band Pass, a także pierwszorzędne symulacje filtrów diodowego i drabinkowego z legendarnych syntezatorów Mini i TB-303, wykorzystane także w modelu Lead 4. Dzięki technologii modelowania filtry z Lead A1 oddają prawdziwy charakter i reakcję oryginałów, co pozwala na wszechstronne kształtowanie brzmienia z najwyższą precyzją. Filtry działają niezwykle płynnie i cechuje je ciepły, analogowy charakter.

LFO i Modulacja

Lead A1 posiada LFO z wyborem kształtu fali i trój-fazową obwiednię modulacji ADR. Częstotliwość LFO można zsynchronizować z zegarem master clock, natomiast obwiednię modulacji można wyzwalać ustawieniami Velocity i/lub przez LFO. Dostępna jest również funkcja działania odwrotnego Invert. Dzięki intuicyjnemu rozmieszeniu funkcji na panelu przednim, aktualne ustawienia modulacji są zawsze widoczne, co ułatwia kreowanie niesamowitych barw.

Efekty

W sekcji efektów Lead A1 znajdziemy dwa, nowe i niezwykłe modele efektów analogowych – Ensemble i Chorus, stworzone na wzór efektów z konkretnych syntezatorów analogowych. Efekty te nadają brzmieniu klasycznego ciepła i analogowego charakteru. Oprócz tego, dla każdej warstwy, dostępne są znakomicie brzmiące efekty Ring Modulation, Phaser, Flanger lub Drive, oraz dodatkowo osobny Delay i Reverb.

Koło modulacji i Velocity Morph

Morph to klasyczna dla syntezatorów Nord funkcja, pozwalająca równocześnie sterować dowolnymi parametrami Lead A1 za pomocą koła modulacji, sterownika nożnego lub dynamiką (velocity). Funkcja Morph jest bardzo łatwa w użyciu – przytrzymaj przycisk Morph i wybierz ustawienie dowolnie wybranej gałki.

Przycisk Like – NOWOŚĆ

Unikalnym rozwiązaniem w Nord Lead A1 jest nowy przycisk LIKE, prosta i absolutnie praktyczna funkcja do użycia w trakcie tworzenia brzmień. Kiedy programujesz barwy, często nie masz pewności, czy barwa brzmi już idealnie. Teraz możesz po prostu “Polubić” to, co stworzyłeś w Lead A1 zapisując brzmienie w domyślnej komórce i kontynuować edycję. Możesz polubić nawet do 50 różnych wersji i przełączać się między nimi porównując polubione brzmienia, albo wrócić do jednej wybranej wersji wśród „polubionych” i poddać ją dalszej edycji. Kiedy skończysz, zapisujesz ulubioną barwę lub barwy do pamięci Lead A1.

Funkcja Mutate – NOWOŚĆ

Twórz różne odmiany wybranej barwy korzystając ze znanej z modelu Lead 4 funkcji Mutate. Zakres zmiany barwy dla jednego a może wszystkich parametrów ustawiasz wcześniej w procentach. Oprócz tego dostępna jest też szalona funkcja Randomize, za pomocą której stworzysz zupełnie nowe brzmienie wybierając dla wszystkich parametrów ustawienia losowe.

Unison – NOWOŚĆ

Z zupełnie nowym, “Tłustym-Jak-Trzeba” trybem Unison Lead A1 może stanąć w szranki z dowolnym, klasycznym instrumentem analogowym.

Arpeggiator

Syntezator Lead A1 posada cztery niezależne Arpeggiatory, działające w trybach Up/Down oraz Random, z przebiegami obejmującymi zakres do 4 oktaw. Wszystkie lub dowolny z arpeggiatorów można zsynchronizować z zegarem Master Clock instrumentu.

Master Clock

W sercu Lead A1 tyka zegar Master Clock, do którego można synchronizować Arpeggiator, LFO oraz efekt Delay. Tempo Master Clock w ustawieniu slave można przyporządkować do tempa podanego z zewnątrz za pomocą MIDI. Przycisk Tap-tempo, służy do nabicia tempa do rytmu granego przez perkusistę lub tempa podkładów muzycznych.

Warstwy i brzmienia dzielone

Cztery identyczne syntezatory o tak potężnych możliwościach uruchomione razem dają efekt zapierający dech w piersiach. W trybie Split na każdą stronę przypadają dwie barwy. Dzięki funkcji Hold możesz przytrzymać wybrane brzmienie pod spodem, na wierzchu używając w tym czasie innego brzmienia.

Tryb Multi Edit

Nowością w Lead A1 jest tryb Multi-Edit do edycji i sterowania brzmieniami z czterech warstw równocześnie. Gdy zapiszesz ten tryb jako część programu Performance, możesz w czasie rzeczywistym kontrolować wszystkie cztery brzmienia Lead A1.

Cztery wyjścia

Lead A1 posiada cztery niezależne wyjścia audio, z możliwością skierowania każdej z czterech warstw brzmieniowych syntezatora na osobne wyjście. Co więcej, każde z brzmień można ustawić w panoramie za pomocą regulacji dostępnej na panelu górnym Lead A1.

Sound Manager

Wraz z Lead A1 użytkownik otrzymuje oprogramowanie Nord Sound Manager dla systemów OS X i Windows. Sound Manager to specjalna, prosta w obsłudze aplikacja, służąca do organizacji, archiwizacji i transferu programów brzmieniowych.

MIDI

Lead A1 obsługuje MIDI przez USB, zatem syntezator można szybko i wygodnie połączyć z sekwencerem lub oprogramowaniem Sound Manager. Wszystkie pokrętła Lead A1 wysyłają komunikaty MIDI Control.

Sprzęt na lata

Lead A1 i Lead A1R, tak jak wszystkie instrumenty Nord, są produkowane ręcznie, z dbałością o najmniejsze detale i jakość, w zakładach Norda w Sztokholmie.

W wersja z klawiaturą montowana jest 49-klawiszowa klawiatura Fatar® o super szybkiej reakcji. Wersja rack/desktop, nie licząc klawiszy, koła modulacji i sterownika pitch, posiada w 100% identyczny zestaw funkcji co wersja z klawiaturą, i nadaje się do użycia zarówno na scenie jak i w studio.

Wyposażone w pełni metalową obudowę, solidne regulatory i stworzone z najwyższą dbałością o jakość syntezatory Lead A1 i A1R to instrumenty, które posłużą ci do końca życia, a nawet jeszcze dłużej.

Specyfikacja techniczna Nord Lead A1

Podstawowe dane

  • Klawiatura dynamiczna, 49-klawiszy, funkcja zmiany oktaw (2 oktawy w dół i w górę).
  • Podział klawiatury (Split) na dwa zakresy, górny i dolny.
  • Koło modulacji (tylko wersja z klawiaturą)
  • Kontroler Pitch Stick, bez punktu zerowego pośrodku (tylko wersja z klawiaturą).
  • Programowana regulacja zmiany wysokości dźwięku Pitch: do 4 oktaw w górę i w dół
  • Osobne ustawienia zakresów Pitch w górę i w dół: -12 lub -24 półtonów, + 2 półtony
  • 1 wejście dla sterownika nożnego Sustain.
  • 1 wejście dla pedału ekspresji.

Interfejs użytkownika

  • 3-pozycyjny wyświetlacz LED, 23 pokrętła i ponad 20 przycisków do edycji brzmień i programowania ustawień instrumentu.

Sekcja oscylatora

  • Oscylator z wieloma różnymi rodzajami przebiegów (tradycyjne analogowe, rozszerzone analogowe, pulse, obliczane w czasie rzeczywistym przebiegi algorytmiczne dla syntezy addytywnej, FM i formatowej)
  • Pokrętło konfiguracji OSC z 11 kategoriami (Pitch, Shape, Osc Sync, Noise Mix, Osc 2 Detune, Sine Mix, Tri Mix, Saw Mix, Square Mix, Freq Modulation, Amp Modulation)

Sekcja filtra

  • Do wyboru: filtr dolno-przepustowy i pasmowo-przepustowy o nachyleniu 12 dB (2-rzędu), 24 dB (4-rzędu), filtr górno-przepustowy oraz filtry drabinkowe Ladder M i Ladder TB.
  • Regulacja: częstotliwość odcięcia filtra, rezonans, poziom obwiedni, poziom obwiedni kontrolowany dynamiką klawiatury.
  • Obwiednia ADR/ASR.
  • Przypisanie reakcji filtra do zakresu klawiatury: wyłączony, 1/3, 2/3 lub cała.
  • Regulowany efekt przesterowania dla filtra

Sekcja modulacji

  • LFO generuje przebiegi: trójkątny, kwadrat, piło-kształtny, odwrócona piła lub sample and hold. LFO można przypisać do zmiany częstotliwości odcięcia filtra i modulacji oscylatora. Tempo LFO możne być synchronizowane z Master Clock.
  • LFO można przełączyć do polifonicznego trybu Env o czterech różnych charakterystykach i w ustawieniu sample and hold manualnie wyzwalać z klawiatury (polifoniczny S/H).
  • Arpeggiator: Zakres: 1 – 4 oktawy. Rodzaje: W górę, w dół, góra/dół i losowy. Tempo przebiegów arpeggio synchronizowane z Master Clock.
  • Obwiednia ADR/ASR, kontrola dynamiki (velocity) wł./wył., odwrotny kierunek obwiedni wł./wył.

Sekcja wzmacniacza

  • Obwiednia ADR/ASR, sterowanie dynamiką (velocity) wł./wył., regulacja wzmocnienia.
  • Indywidualna kontrola położenia w panoramie Pan dla programu

Sekcja Performance

  • Tryby głosowe Voice: Poly, Legato z portamento, Mono, True Unison 1, 2 i 3.
  •  Cztery programy brzmieniowe, które można układać w warstwy i używać w trybie wielo-brzmieniowym.

Efekty

  • Sekcja FX z efektami Flanger, Phaser, Ring Modulation, Chorus, Ensemble oraz Drive.
  • Sekcja Delay z nabiciem tempa, czterema poziomami wybrzmienia feedback, stereo ping-pong, regulacja poziomów dry/wet. Tempo  Delaya można synchronizować do Master Clock.
  • Sekcja pogłosu Reverb z pięcioma algorytmami (Room, Stage 1, Stage 2, Hall 1, Hall 2).

Pamięć

  • Programy (pojedyncze barwy): 8 x 50 (400) komórek
  • Performance (brzmienia złożone): 4 x 50 (200) komórek

Wyjścia audio

  • 4 wyjścia. Każdą z warstw brzmieniowych można przypisać do innego wyjścia.
  • Wyjście słuchawkowe.
  • Nisko-szumowe, 24-bitowe przetworniki cyfra-analog działające w wysokiej rozdzielczości.

Funkcje MIDI

  • Wszystkie pokrętła i przełączniki wysyłają i odbierają komunikaty Control Change.
  • Zapis programów przez System Exclusive. Zapis jednego programu lub wszystkich naraz.
  • Master Clock synchronizowany do tempa podanego przez MIDI.
  • Funkcja Soft Thru

Złącza

  • 4 liniowe wyjścia audio – złącza jack 6,35 mm, niesymetryczne
  • Wyjście słuchawkowe Stereo – złącze stereo jack 6,35 mm
  • Wejście Sustain Pedal – jack 6,35 mm  Można podłączyć różne sterowniki nożne, np. Roland DP-2, DP-6, Yamaha FC-4, FC-5, Fatar VFP1-25 itp.
  • Wejście Control Pedal – stereo jack 6,35 mm, TRS. Do podłączenia sterowników Yamaha FC-7, Roland EV-7, Roland EV-5, Korg EXP2 lub Korg XVP10.
  • Port USB obsługujący MIDI
  • MIDI In, MID Out – 5-pinowe złącza DIN

Akcesoria w zestawie

  • Instrukcja obsługi
  • Kabel zasilania ze złączem IEC C14
  • Uchwyty do montażu w racku (tylko wersja rack)

Wymiary

  • Nord Lead A1: 864 x 94 x 272 mm
  • Nord Lead A1R: 466 x 115 x 169 mm

Waga

  • Nord Lead A1: 4,85 kg
  • Nord Lead A1R: 3 kg