Tascam DR-40X

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Tascam
  • Kod producenta: 4907034130733
  • Dostępność: Jest Jest

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 728,80 zł brutto
  • Cena netto: 592,68 zł 729,00 zł
  • szt.
  • RATY Credit Agricole, Płatność w sklepie, gotówka / karta, Tradycyjny przelew bankowy, eRaty Santander Consumer Bank, Płatność za pobraniem, Przedpłata, Płatność kartą w paczkomacie, PayU, BLIK, Paynow, Przelewy online, Płatność kartą online
  • Sprawdź raty
  • Oblicz_raty_duckblue

Większość zamówień realizujemy w ciągu 24 godzin.

Produkt posiada gwarancję producenta, realizowaną na terenie Polski

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny.

Profesjonalne właściwości do profesjonalnych nagrań audio

DR-40X jest wszechstronnym, czterościeżkowym rejestratorem do muzyki, podcastów, kina i każdego innego zastosowania, które wymaga wysokiej jakości dźwięku. Opierając się na bardzo udanym Tascam DR-40, rejestrator ten dodaje kilka nowych funkcji do i tak już obszernego zestawu właściwości.

Para kardioidalnych mikrofonów pojemnościowych wytrzymuje wysokie ciśnienie dźwięku i może być ustawiona w orientacji AB lub XY, aby uzyskać szerokie pole stereo czy wyjątkowo czystą reprodukcję ze zmniejszonym przesunięciem fazowym między dwoma kanałami. Użytkownik może również skorzystać z własnych mikrofonów lub źródeł liniowych poprzez podwójne złącza Neutrik XLR/TRS, które obsługują zarówno poziom mikrofonowy, jak i poziom liniowy +4 dBu z mikserów lub konsoli FOH. Przedwzmacniacze mikrofonowe posiadają zasilaniem phantom 48V i duży zapas czułości aby uchwycić wszystko, od szeptów po głośne koncerty na żywo. Korzystając z wbudowanych mikrofonów stereo, możesz uchwycić dźwięk publiczności w trakcie nagrywania bezpośrednio z zewnętrznej konsoli, co jest idealne do występów na żywo. Tak jak swój poprzednik, DR-40X również oferuje nagrania dual-level (z dwoma poziomami czułości), funkcję która pomaga zapobiec przesterowaniu poprzez zapewnienie drugiego pliku rejestrowanego z niższym poziomem czułości.

Prostota obsługi

Projekt DR-40X został zmieniony, aby był szybki i łatwy w obsłudze za pomocą jednego kciuka. Operacja takie jak nagrywanie, dopasowanie poziomu, kasowanie nieudanych podejść czy dodawanie znaczników są dostępne pod jednym guzikiem. Menu jest dostępne w języku angielskim, hiszpańskim, portugalskim, francuskim, włoskim, niemieckim, rosyjskim, chińskim, koreańskim, japońskim. Trzy różne funkcje automatycznego dopasowania poziomu (Limiter, Peak Reduction, Auto Level) pomogą zapobiec przypadkowemu przesterowaniu podczas nagrywania. Możesz nałożyć jeden z sześciu efektów pogłosu na sygnał wejściowy lub wyjściowy, a funkcja Overdub pozwala na dogranie głosu lub instrumentu do istniejącego pliku audio. Znajdziemy tu również funkcję Level Align (wyrównanie liniowe), która pozwala na zredukowanie nagłych skoków głośności podczas odtwarzania, a wbudowany głośnik umożliwi szybkie sprawdzenie nagrania. Inne funkcje, takie jak odsłuchiwanie z różnymi prędkościami, filtr górnoprzepustowy, chromatyczny stroik itp., mogą być wybrane z menu.

Transkrybuj swoje nagrania głosowe

Nowy tryb Dictation pozwala użytkownikowi na przeskakiwanie w tył i w przód, o wyznaczony wcześniej przedział czasu, w trakcie odtwarzania. Funkcja ta może być połączona z kontrolą prędkości i specjalnym korektorem co jest użyteczne np. przy transkrypcji spotkań. Nowa funkcja nadpisywania w stylu taśmy, z jednym poziomem cofania, pozwala użytkownikowi wybrać czas wstawienia nagrania i zastąpić część oryginalnego nagrania.

Zamień swój pokój w studio – zaledwie w minutę

Poza możliwością nagrywania ręcznego, DR-40X może również zostać użyty jako interfejs audio USB z dwoma wejściami i dwoma wyjściami, tworząc silne, ale łatwe w użyciu narzędzie do pracy lektorskiej, transmisji na żywo, podcastów czy komponowania piosenek w studyjnej jakości.

Tryb nagrywania na czterech ścieżkach umożliwia Ci kilka opcji rejestrowania
Oprócz normalnego nagrywania stereo i dual recording, DR-40X posiada tryb czterokanałowy, który pozwala na jednoczesne nagrywanie dwóch różnych kanałów stereo. Wybór jest elastyczny dzięki kombinacji źródeł: nagrywaj z wbudowanych mikrofonów wraz z parą zewnętrznych mikrofonów, np. przy zbliżeniach i dźwiękach otoczenia. Lub użyj wbudowanych mikrofonów wraz z symetrycznym wejściem liniowym, aby nagrać dźwięk z pomieszczenia wraz z sygnałem z miksera.

Ścieżka bezpieczeństwa na wypadek nieprzewidzianych sytuacji

 

 

Filmowcy i kamerzyści często doświadczają nagłych skoków głośności podczas filmowania. Aktor może niespodziewanie krzyknąć, a w trakcie nagrywania dokumentu można spodziewać się wszystkiego.

Z trybem Dual Recording (podwójnego nagrywania), DR-40X rejestruje kopię podejścia, lecz z niższym poziomem czułości, jako ścieżka bezpieczeństwa na wypadek nagłego przesterowania. Istnieje również funkcja automatycznego nagrywania, która może wykryć poziom sygnału wejściowego dźwięku, aby automatycznie rozpocząć nagrywanie. A funkcja Pre-Recording (wstępne nagrywanie) zapewnia niezawodną ochronę poprzez przechwytywanie dźwięku do dwóch sekund przed naciśnięciem przycisku nagrywania.

 

Nagrania są bezpieczne nawet gdy jest głośniej niż się wydawało
Funkcja Peak Reduction (redukcji szczytów) działa w trybie próby lub nagrywania. Więc, nawet jeśli wykonanie jest głośniejsze niż podczas próby, jesteś bezpieczny. W połączeniu z funkcjami Auto Level (auto poziom) i Limiterem zapobiegającym przesterowaniu, nigdy nie będziesz musiał się martwić o nagłe zmiany poziomów.

 

Nie ma potrzeby w kółko przechodzenia przez "drugie podejście"
Jeśli nie podoba ci się ostatni fragment frazy gitarowej, którą właśnie nagrałeś, lub jeśli zmieniłeś koncepcję i chcesz nagrać narrację z inną intonacją, tryb Nadpisywania (Overwrite) jest tym czego potrzebujesz. Pozwala na "wklejenie" nagrania od konkretnego punktu. Oznacza to "destrukcyjną" edycję z jednym poziomem cofania.

 

Niedestrukcyjne nadpisywanie
Tryb Niedestrukcyjnego nadpisywania (Overdub) umożliwia dogrywanie w trakcie odtwarzania wcześniej nagranego pliku. Pozwoli ci to na nagranie innych partii, takich jak solo gitarowe, ponad istniejącym podkładem, np. nagranym podczas próby. Funkcja Overdub tworzy nowe nagranie, pozostawiając nienaruszony, oryginalny plik dzięki czemu można z łatwością powtórzyć podejście.

 

192 godzin nagrań w jakości CD z jedną z kart pamięci
DR-07X obsługuje karty SDXC, które są dostępne jako nośniki o dużej pojemności. Jeśli nagrasz jeden plik stereo w jakości CD 44,1-kHz / 16 Bit, może mieć nawet 192 godziny. W formacie MP3 przy 320 kBit/s, taka karta może pomieścić nawet 896 godzin nagrań (to 37 dni!).

 

Główne cechy w skrócie
  • Przenośny rejestrator ręczny o wysokiej jakości
  • Niewielkie wymiary i łatwa obsługa
  • Karty SD/SDHC/SDXC mogą być użyte jako nośniki danych (do 128 GB)
  • Obsługiwane formaty audio:
    • Liniowe PCM (format WAV/BWF) przy 44,1/48/96 kHz i 16/24 Bit
    • Skompresowane (format MP3: 32–320 kbit/s przy 44,1/48 kHz (pliki VBR mogą być odtwarzane, ale nie nagrywane)
  • Może być użyty jako interfejs audio USB z komputerami Mac i Windows (dwa wejścia, dwa wyjścia)

Nagrywanie

  • Wbudowany kardioidalny mikrofon pojemnościowy stereo
    • Dostosowany do wysokiego ciśnienia dźwięku, do 125 dB
    • Łatwa konfiguracja (obsługa konfiguracji mikrofonów AB i XY)
    • Konfiguracja XY pozwala zarejestrować nagrania mono-kompatybilne z wysoką precyzją lokalizacji dźwięku (np. wywiady na żywo lub nagrania w plenerze)
    • Dobra kierunkowość i separacja kanałów
    • Idealny do rejestrowania muzyki na żywo, nagrań w plenerze, zbierania wiadomości, ćwiczeń muzycznych itp.
    • Dekoder MS do nagrań stworzonych z konfiguracją mikrofonów mid/side
  • Wejście mikrofonowe/liniowe stereo XLR/TRS z zasilaniem phantom (obsługa liniowego poziomu wejściowego +4 dB)
  • 4-ścieżkowe nagrywanie
    • Tworzy jednocześnie dwa nagrania stereo z wbudowanych mikrofonów i zewnętrznego wejścia mikrofonowego / liniowego
    • Twórz jednocześnie dwa nagrania stereo z różnymi ustawieniami poziomu z wbudowanych mikrofonów lub zewnętrznego wejścia mikrofonowego / liniowego
    • Niedestrukcyjne nadpisywanie: Nagraj miks jednego lub dwóch plików stereo ze stereofonicznym sygnałem wejściowym do nowego pliku stereo lub nagraj tylko sygnał wejściowy podczas odtwarzania jednego pliku stereo
    • Funkcja miksu z ustawieniami poziomu, panoramy i efektów na każdej ścieżce (tworzy ścieżkę stereo z 4-ścieżkowego nagrania)
  • Funkcja nadpisywania, umożliwiająca "wklejenie" nagrania, z jednym poziomem cofania
  • Dekoder MS do nagrań stworzonych z konfiguracją mikrofonów mid/side
  • Przełączalny filtr górnoprzepustowy (40 Hz, 80 Hz, 120 Hz, 220 Hz)
  • Ręczne lub automatyczne ustawienie poziomu nagrywania
  • Trzy opcje automatycznej kontroli poziomu w trakcie nagrań: Peak Reduction, Auto Level, Limiter
  • Bufor przed nagraniem (2 sekundy) pozwala rozpocząć nagrywanie zanim przycisk zostanie wciśnięty
  • Automatyczne rozpoczęcie/zatrzymanie nagrywania na podstawie poziomu wejścioweg
  • Samowyzwalacz pozwala na rozpoczęcie rejestrowania 5 lub 10 sekund po wciśnięciu przycisku nagrywania
  • Tworzenie nowego pliku w trakcie nagrywania (ręcznie lub na podstawie rozmiaru pliku)
  • Znaczniki (ręczne lub automatyczne, do 99 znaczników na każdy plik)
Odtwarzanie
  • Automatyczne wyrównanie poziomu pozwala na subiektywne zwiększenie ogólnego ciśnienia dźwięku podczas odtwarzania
  • Odsłuchiwanie z różnymi prędkościami umożliwia zmianę prędkości odtwarzania bez wpływu na tonację (50–200 %)
  • Funkcja powtarzania (powtarzanie jednej ścieżki lub wszystkich ścieżek)
  • Funkcja odtwarzania w pętli (powtarzanie zaznaczonego fragmentu)
  • Funkcja playlisty umożliwia odtwarzanie plików w określonej kolejności
  • Funkcja powrotu (rozpoczyna odtwarzanie od miejsca w którym ostatnio zostało ono zatrzymane)
  • Funkcja "skoku do tyłu" do szybkiego przeglądania nagrania (1–10, 20, 30 sekund)
  • Korektor do kontroli brzmienia w trakcie odtwarzania
  • Wyświetlanie tagów MP3 ID3 (do wersji 2.4)
  • Wbudowany głośnik do odsłuchu
  • Wyjście słuchawkowe/liniowe
Inne funkcje
  • Wbudowany efekt pogłosu (6 ustawień, można nałożyć na sygnał wejściowy lub wyjściowy)
  • Chromatyczny stroik do strojenia twojego instrumentu
  • Funkcja podziału plików do wycinania niechcianych hałasów lub do podziału dłuższych nagrań na kilka części
  • Zarządzanie folderami ułatwia organizację plików
  • Funkcja blokady w celu uniknięcia przypadkowej ingerencji
  • Przycisk QUICK do szybkiego dostępu do różnych funkcji
  • Dostępne języki menu: angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, portugalski, rosyjski, koreański, japoński, chiński
  • Wyraźny, podświetlany wyświetlacz
  • Port USB 2.0 do przesyłania plików do/z komputera
  • Zasilanie 3 bateriami alkalicznymi AA lub NiMH (do 15 godzin ciągłej pracy z wyłączonym zasilaniem phantom), zasilanie ze złącza USB lub z opcjonalnego zasilacza (Tascam PS-P520U)
  • Długi czas działania, ponad 20 godzin, możliwy przy użyciu tylko wewnętrznych baterii
  • Załączona gumowa stopka w celu poprawienia właściwości akustycznych przy nagraniach na stole
  • Standardowe, gwintowane gniazdo 1/4" na spodzie obudowy do zamontowania urządzenia na trójnogu bądź na statywie mikrofonowym
  • Opcjonalny przełącznik nożny (RC-3F) i pilot zdalnego sterowania na kablu (RC-10)

 

Ogólne
Obsługiwane nośniki karty microSD (64 MB – 2 GB)
karty microSDHC (4–32 GB)
karty microSDXC (48–128 GB)
Format rejestrowania/odtwarzania BWF: 44,1/48/96 kHz, 16/24 Bit
WAV: 44,1/48/96 kHz, 16/24 Bit
MP3: 44,1/48 kHz, 32/64/96/128/192/256/320 kbit/s
Liczba kanałów 4 kanały (2 × stereo)
Wejścia i wyjścia audio
Zewnętrzne wejście mikrofonowe/liniowe Złącze combo XLR/jack
(Złącze XLR może dostarczyć zasilanie phantom)
Wyjście słuchawkowe/liniowe 3,5-mm stereo mini jack
Wbudowany głośnik 0,3 W (mono)
Wejścia/wyjścia sterujące
port USB złącze Micro-B
  Format USB 2.0 High Speed mass storage class
Złącze pilota zdalnego sterowania 2,5-mm TRS jack
Wydajność audio
Odpowiedź częstotliwościowa 20 Hz – 20 kHz +1/−3 dB
(MIC/EXT IN do LINE OUT, Fs 44,1 kHz, JEITA)
20 Hz – 22 kHz +1/−3 dB
(MIC/EXT IN do LINE OUT, Fs 48 kHz, JEITA)
20 Hz – 40 kHz +1/−3 dB
(MIC/EXT IN do LINE OUT, Fs 96 kHz, JEITA)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne ≤0,01 %
(MIC/EXT IN do LINE OUT, Fs 44,1/48/96 kHz, JEITA)
Stosunek sygnał/szum ≥94 dB
(MIC/EXT IN do LINE OUT, Fs 44,1/48/96 kHz, JEITA)
Uwaga: JEITA oznacza zgodność z JEITA CP-2150
Szacowany czas pracy na baterii (ciągła praca)
Baterie alkaliczne (Evolta)  
  WAV, 96 kHz, 24 Bit 14:30 (dwuścieżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami)
  WAV, 44,1 kHz, 16 Bit 18:00 (dwuścieżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami)
6:30 (zasilanie phantom, 48 V, 2 x 3 mA)
  MP3, 44,1 kHz, 128 kbit/s 16:00 (dwuścieżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami)
  WAV, 96 kHz, 24 Bit 8:30 (czterościeżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami i wejściami liniowymi)
  WAV, 44,1 kHz, 16 Bit 9:00 (czterościeżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami i wejściami liniowymi)
  MP3, 44,1 kHz, 128 kbit/s 9:00 (czterościeżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami i wejściami liniowymi)
  WAV, 96 kHz, 24 Bit 14:00 (dwuścieżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
  WAV, 44,1 kHz, 16 Bit 19:30 (dwuścieżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
  MP3, 44,1 kHz, 128 kbit/s 16:30 (dwuścieżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
  WAV, 96 kHz, 24 Bit 14:00 (czterościeżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
  WAV, 44,1 kHz, 16 Bit 16:00 (czterościeżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
  MP3, 44,1 kHz, 128 kbit/s 16:30 (czterościeżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
Akumulatory NiMH (Eneloop)  0
  WAV, 96 kHz, 24 Bit 11:00 (dwuścieżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami)
  WAV, 44,1 kHz, 16 Bit 16:00 (dwuścieżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami)
5:30 (zasilanie phantom, 48 V, 2 x 3 mA)
  MP3, 44,1 kHz, 128 kbit/s 12:30 (dwuścieżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami)
  WAV, 96 kHz, 24 Bit 7:30 (czterościeżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami i wejściami liniowymi)
  WAV, 44,1 kHz, 16 Bit 7:30 (czterościeżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami i wejściami liniowymi)
  MP3, 44,1 kHz, 128 kbit/s 8:00 (czterościeżkowe nagrywanie z wbudowanymi mikrofonami i wejściami liniowymi)
  WAV, 96 kHz, 24 Bit 12:00 (dwuścieżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
  WAV, 44,1 kHz, 16 Bit 15:30 (dwuścieżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
  MP3, 44,1 kHz, 128 kbit/s 13:00 (dwuścieżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
  WAV, 96 kHz, 24 Bit 11:30 (czterościeżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
  WAV, 44,1 kHz, 16 Bit 12:30 (czterościeżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
  MP3, 44,1 kHz, 128 kbit/s 13:30 (czterościeżkowe odtwarzanie z użyciem słuchawek)
Zasilanie i inne specyfikacje
Wymagane zasilanie 3 baterie AA (alkaliczne lub NiMH)
Poprzez złącze USB z komputera
Zasilacz (Tascam PS-520E, sprzedawany oddzielnie)
Pobór mocy 1,7 W (maximum)
Pobór prądu 0,34 A (maximum)
Wymiary (Sz. x Wys. x Gł.) 70 mm × 155 mm × 35 mm (mikrofony złożone)
90 mm × 155 mm × 35 mm (mikrofony rozłożone)
Waga 213 g (bez baterii)
282 g (z bateriami)
Dopuszczalny zakres temperatur pracy 0–40 °C